جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
اخلاقی
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی با محوریت ضرورت خودسازی در ماه شعبان و آماده‌سازی برای ماه مبارک رمضان

استاد درس اخلاق حوزه‌های علمیه ی و ازمبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که به خواهران طلبه دست داده فرصت ورود به حوزه و تحصیلات علوم دینی است گفت: قدر خود را بدانید و از این فرصت استفاده کنید کسی که در این مسیر قدم برداشت مورد عنایت خاص خداوند قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی در نشست فرهنگی با طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) که در سالن اجتماعات بر گزار شد؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و با اشاره به اهمیت ماه شعبان به بیان ضرورت خودسازی در این ماه پر برکت و آماده‌سازی برای ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: انسان‌ها در مقابل فرصت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود بعضی فرصت‌ساز هستند یعنی با سعی و تلاش از هر وقتی که پیش می‌آید استفاده و برای خود فرصت ایجاد می کنند. بعضی‌ها در این حد نیستند که بتواند فرصت ساز باشد و فرصت ایجاد کنند اما اگر فرصتی پیش بیاید استفاده می‌کنند از فرصت بهره می‌برند و نمی‌گذارند که فرصت به سادگی از دست برود. گروه سوم کسانی هستند که فرصت‌سوز هستند یعنی فرصت‌های خوبی در زندگی برای آنها پیش می‌آید اما خیلی ساده این فرصت را از دست می‌دهند و بعد دچار تاسف و تاثر و حسرت می‌شوند که آن هم دیگر سودی نخواهد داشت.

وی افزود: مواظب باشید از این نفحات الهی و این فرصت‌هایی که از سوی خداوند متعال به شما دست می‌دهد  بهره ببرید زیرا فرصت، معطل کسی نمی‌شود و می‌گذرد همچنان که ابرها میآیند و میروند توقف نمیکنند. این فرصت‌ها به چند دسته تقسیم در زندگی مهمترین فرصت، کسب تقوا و فضیلت است. گاهی فرصت، فرصتِ مکانی است مثلا شخص توفیق پیدا می کند که به مکه مکرمه برود باید از این فرصت استفاده کند گاهی انسان باید از محضرعالمی بزرگوار استفاده کند لذا سفارش شده است که کمتر صحبت کنید بیشتر گوش بدهید. از دیگر فرصت‌هایی که به خواهران طلبه دست داده فرصت ورود به حوزه و تحصیلات علوم دینی است قدر خود را بدانیم و از این فرصت استفاده کنید کسی که در این مسیر قدم برداشت و به دیگران هم علم بیاموزد خداوند متعال راهی را پیش پای او می‌گذارد که به بهشت منتهی می شود و مورد عنایت خاص خداوند قرار می گیرد.

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به روایات متعدد در خصوص اهمیت ماه شعبان تصریح کرد: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان از وضعیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند. ماه معظم شعبان در فضائل از ماه رجب بالاتر است و برتر از همه ماه مبارک رمضان است که ماه ضیافت و مهمانی بزرگ پروردگار است گویا این دو ماه مقدمه‌ای برای ورود به مهمانی خدای متعال است انسان در ماه رجب در ماه شعبان از گناهان خود استغفار می‌کند توبه می‌کند و پاک می‌شود لباس تقوا به تن می‌کند تا در این مهمانی شرکت کند در مهمان‌های معمولی هم اینگونه است انسان در بیرون از مهمانی تدارکات را فراهم می‌کند آراسته و با لباس منظم وارد مهمانی می‌شود و اگر کسی به خاطر تقرب به خدا و محبت پیغمبر روزه بگیرد محبوب خدا می‌شود پروردگار او را به خودش نزدیک می‌کند و کرامت به او می‌بخشد. بهشت را به او واجب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی درپایان سخنان خود ضمن تاکید بر امر تبلیغ، نوشتن احادیث، داستانها، یادداشت برداری، حضور مستمر در جلسات سخنرانی، تمرین قبل از اجرای سخنرانی‌های برای دیگران را سرمایه‌ای برای تبلیغ دانست.

شایان ذکر است در این نشست خانم شیخ زاده از مبلغین و طلاب سطح 3 رشته اخلاق موسسه سخنان خود را در خصوص امر تبلیغ و ضرورت شرکت طلاب در این امر مقدس بیان نمود .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما