جمعه 31 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
دکوراسیون
نشست فرهنگی با محوریت ارتقاء سواد مصرف کالای فرهنگی (دکوراسیون)

به گزارش روابط عمومی موسسه، نشست فرهنگی با حضور جناب آقای دکتر عابدینی و با محوریت ارتقاء سواد مصرف کالای فرهنگی (دکوراسیون) در تاریخ 97/11/29 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

در این نشست دکتر عابدینی به بیان تعریف اجمالی از دکوراسیون پرداخت و گفت: منظور از دکوراسیون، هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگها، اثاثیه و سایر اشیاء در اتاق یا ساختمان به صورت هنر مندانه است. از سال 2000 به بعد شرکت ها و کمپانیهای جهان در جهت یکسان سازی و جهانی سازی ذائقه های مردم تلاش نمودند. وظیفه ی شرکت‌های تولید کننده، شناسایی و درک سلایق و ذائقه های مردم است و با توجه به رویکرد مردم برای خرید محصولات، اقدام به تولید محصولات مختلف می نمایند.

در ادامه وی با تاکید بر اینکه  حفظ حریم شخصی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارد اظهار داشت: هر شخصی برای خود یک حریم شخصی قائل است که این حریم بر اساس آداب، رسوم و ادیان در چیدمان وسایل زندگی مردم آن منطقه مشهود است. ما بر اساس فرهنگ، دارای رسومات خاصی هستیم. طراحی محیط، محصول و معماری، فرهنگساز است. در یک چرخه می گویند: فرهنگ بر طراح، طراح بر محصول و محصول بر فرهنگ عمومی تاثیر می گذارد؛ اگر این سیکل یک سیکل درست باشد باعث تقویت فرهنگ عمومی خواهد شد.

دکتر عابدینی در پایان سخنان خود از تغییر سبک زندگی در دنیای کنونی ابراز تاسف نمود و گفت: در ایران طراحی‌ها در جهت تقویت فرهنگ اسلامی و دینی و منطقه‌ای و بومی بوده است. امروزه زندگی آپارتمان نشینی باعث تغییر در فرهنگ زندگی ایرانی شده است. یک طراح با طراحی محصولات خود در حال فرهنگسازی است؛ اگر به این امر مهم توجه نشود ناخودآگاه فرهنگی را که به ما القاء می شود را می پذیریم.

 شایان ذکر است این نشست با نمایش اسلایدهایی از سبک های مختلف زندگی در جهان، مقایسه با سبک ایرانی- اسلامی و پاسخ به سوالات حضار به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما