جمعه 31 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست
برگزاری جلسه اخلاق با حضور سرکار خانم حدادیان
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران نشست فرهنگی با حضور سرکار خانم حدادیان با موضوع تهدید ها و آسیب های امنیتی و اجتماعی در تاریخ 96/9/13 در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.
ابتدا سرکار خانم حدادیان به بیان دلایل اصلی تهدیدات حوزه های علمیه و مراکز وابسته پرداخت و اظهار داشت:
1-هدف جمهوری اسلامی تمدن سازی اسلامی در دنیای معاصرست.
2- حوزه های علمیه و مراکز وابسته در کانون این تمدن اسلامی تعریف می شوند.به تعبیر حضرت امام(ره)، تمام ترس استکبار از این است که فقه و اجتهاد جنبه عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان بوجود بیاورد.

سرکار خانم حدادیان حوزه های علمیه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته را دارای سه ویژگی دانست و افزود: حوزه های علمیه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته، آوردگاه و میدان اصلی جنگ نرم و فرهنگی هستند. و گفتمان های فرهنگی و تمدنی را بنیان می گذارند. همچنین جریان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شکل دهی و صورت بندی می نمایند.طبیعی است که این پایگاه عظیم علمی - پژوهشی مورد هجمه دشمن باشد.
سرکار خانم حدادیان یکی از عرصه های مقابله دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی را عرصه جنگ نرم و اقدامات نرم عنوان نمود وگفت:امروز جنگ نرمفقط یکی از شیوه های براندازی نیست؛بلکه در همه ابعاد وعرصه های اجتماعی، امنیتی وفرهنگی خودنمایی می کند.جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم، امروز اولویت اصلی کشور به فرموده رهبر عزیز مقابله با جنگ نرمدشمن است.جنگ نرم صحنه رویارویی دروغ های بزرگ با واقعیت های تردید ناپذیرست.در این جنگ کافی است هواداران جبهه حق بیدار باشند و بیکار ننشینند؛ چرا که زبان حق همیشه موثرتر از زبان باطل است.
وی مباحث  این جلسه را در دو بخش  آسیب ها و انحرافات فکری و اعتقادی و آسیب های اجتماعی نوپدید ارائه داد و تصریح نمود:در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید تا آن ها را منهدم کند. شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد. دشمنان با استفاده از اقدامات و جنگ نرم می خواهند استحاله ایجاد کنند و نظام را از درون تهی کنند.مهمترین اقدام، در حوزه تصمیم گیری و سیاستگذاری است. و  در این عرصه حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و تبلیغی از ویژگی های ممتازی برخوردارست.لذا حساب ویژه ای روی آن  باز نموده اند.
وی افزود:به همان میزان که جایگاه روحانیت و طلاب علوم دینی و مبلغین  در شکل گیری انقلاب اسلامی، انکار ناپذیر و منحصر بفرد بود، هم اکنون نیز در صف آرایی دشمن برای استحاله فرهنگی و فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش روحانیت ، مبلغین و عناصر فرهنگی بی بدیل وموثر تر از هر دستگاه دیگر است.
ایشان با توجه به این مطلب که جهان وارد دوره ای شده که مردم در حال بازگشت به معنویت هستند گفت: دهه چهارم انقلاب بلاشک دهه چالش درحوزه دین است. دشمنان نظام اسلامی پس از تجربه انواع فشارهای سیاسی،جنگ و تحریم های اقتصادی، هم زمان توجه و تمرکز خود را در حوزه ی براندازیِ نرم معطوف کرده و اعتقادات مذهبی را بعنوان اصلی ترین شیرازه و رکن بی بدیل نظام، مورد هجمه قرار داده اند.
سر کار خانم حدادیان در ادامه سخنان خود به شرح استراتژیست امریکایی، آقای «یاماها» که ژاپنی الاصل است در دهه 80 شمسی پرداخت و اظهار داشت: در این استراتژیست، شیعه یک پرنده بلندپروازی است که دوبال سرخ وسبز دارد بال سرخ  مکتب عاشورا و بال سبز مهدویت است. این پرنده یک زره به تن دارد، و آن زره ولایت فقیه و رهبری دینی می باشد. موضوع شیعه شناسی موضوع روز سرویس های جاسوسی دنیا وبویژه غربی است.مایکل برانت معاون سابق سازمان سیا، در پروژه شناخت شیعه که قسمتی از آن را علنی نموده اند؛ در بخشی از پروژه، راجع به علت موفقیت مذهب تشیع، چند عنصر را خیلی موثر معرفی می کند.
 اولین عنصر ویژگی رهبری دینی و استمرار اجتهاد وتبعیت از مرجعیت دینی است.
دومین عنصر مردم هستند. یعنی شیعه عزادارای های امام حسین(ع) را بدون کمک دولتی ، از جیب شخصی هزینه می کنند واز این مجالس نیرو می گیرند.
عنصر سوم منبری‌ها، سخنرانها،مادحین ومدیحه سرایان هستند. این ها به واسطه ی شور و عاطفه، عقلانیت و احساس در مردم یک بصیرتی به وجود آورند که زیر بار حرف زورنمی روند ولو به قیمت جان عزیزان!!
وی در سخنان خود به بیان راهکارهایی که دشمن برای تضعیف این سه عامل ارائه می دهد پرداخت و گفت: دشمن می گوید؛ با خرافات سعی کرده ایم شیعه را محدود ومحصور کنیم. یک نوع سبک های عزاداری افراطی ومراسم هایی که در فرهنگ شیعه وجود نداشته، وارد کنیم .به این نتیجه رسیده ایم که از افرادی که قدرت بیان و قلم دارند ومحبوبیت دارند ولی پول پرست و قدرت طلب هستند استفاده کنیم. عنان مجالس به دست مادحینی که شناخت کافی نسبت به آموزه های اهل بیت ندارند بیفتد، عاطفه و احساس مردم را تغییر خواهند داد.
اگر توجه کنید  شعرهای سال های اخیر، بجای عزاداری اهل بیت(ع) در رسای زیبایی های ظاهری وجسمانی قمر بنی هاشم(ع) و توصیف چشمان است.هدف دشمن تهی نمودن از زیبایی های معنوی (که معرف این مکتب است) وسوق دادن به سمت جنبه های مادی  است.
دشمن برای تصرف فرهنگ شیعه وعزاداری حرکتی را ایجاد می کند. در میانه راه افراد ناآگاه، مفتون و شیفته این حرکت دشمن می شوند و بخشی از پازل دشمن ومخالفین اهل بیت(ع) را تکمیل می نمایند.
وی با بیان تاسف از آسیب در حوزه ی مسائل اعتقادی و فکری گفت: این آسیب ها بسیار عمیق تر و اثرات آن خسارت بارتر است. خطر قرار گرفتن در دام مروجین فرق و مذاهب باطله و تفکرات انحرافی برای همه اقشار جامعه متصور است، و دور از ذهن نیست، ولی بر اقشار مذهبی بخاطر عُلقه های دینی و اعتقادی آنها ملموس تر و محسوس تر و بیشتر است.
جریان سکولار که جدایی دین از سیاست را القاء می کند و روحانیون و علماء را به عدم دخالت در مسائل سیاسی کشور و حاکمیت توصیه می کند، امروز حضور و نفوذ آن بسیار محسوس است. این برای من و شما، خطری است؛ که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده اند و اولین مسئله در این رابطه همین است که به من و شمای طلبه می گویند شما را به سیاست چه؟ دخالت در امور سیاسی باعث بدبینی مردم به شما می شود. شیعه یعنی سیاست قیام عاشورا یعنی سیاست.
سر کار خانم حدادیان جریان های افراطی گری وترویج خرافات را از مهمترین اقدامات بعمل آمده، ایجاد شبهه و تشویش در باورهای دینی مردم دانست و اظهار نمود:افراطی گری و ترویج خرافات جامعه دینی را دچار نوعی از هم گسیختگی می کند و اعتبار و اقتدار آن تضعیف می گردد، عقلی و علمی بودن اندیشه ها و اعتقادات و اصول ارزشی اسلامی هم در داخل و هم خارج ،ناتوان و مرتجع جلوه داده می شود و زمینه تهاجم به مبانی دینی برای دشمنان و مغرضان فراهم می گردد.
 وی قیام عاشورا، را عامل بیداری مسلمانان و الهام بخش نهضت های بیداری جامعه مسلمین در مقاطع مختلف تاریخی معرفی نمود و افزود: با توجه به همخوانی اهداف حکومت جمهوری اسلامی با ارزش های تبلیغی عاشورا و فلسفه وقوع آن، توجه جدی به باز تولیدِ معانی و این اهداف  برای حفظ و نگهداشت جامعه دینی لازم است.ایجاد تحریف، انحراف و افراط و تفریط در فرهنگ عاشورا و خنثی کردن خاصیت آن و یا بهره برداری در جهت اهداف خود از جمله استراتژی های مهم دشمنان است وبا چنین برنامه و هدفی در صدد نفوذ در جریان فکری- مذهبی شیعه و  به انحراف کشیدن آن با روش های مختلف از جمله افراطی گری هستند.
وی با تاکید بر اینکه رفتار یک مسلمان باید مطابق دستورات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام باشد؛ گفت: اگر عملی با دستورات دین مخالفت داشت؛ باطل است و دفاع از آن جایز نیست. و اگر عملی مطابق با دین باشد؛ اگر چنانچه تمام دنیا با آن مخالفت کنند و عامل آن را به تمسخر بگیرند؛ نباید از حکم شرعی دست بکشد.
پس اگر دشمن، ما را برای گریه کردن بر سالار شهیدان مسخره کند، توجه نمی کنیم؛ زیرا اصل عزاداری و گریه کردن برای امام حسین(ع) از دین است و در خود دین به آنها توصیه شده است.
ما از ریشخند دشمن نمی ترسیم، از بد نمایاندن اسلام به ملت ها در هراسیم. ما از آن می ترسیم که پافشاری ما بر برخی از اعمال بی ریشه و ابداعی، بهانه ای به دست دشمنان بدهد و آنها با استفاده از آن، ملت هایی را که تشنه اسلام هستند از آن بیزار کنند.
وی با بیان انواع حرکات و اعمال افراطی گری و تنش زا که برخی جریانات در هدایت و تقویت آن موثر هستند افزود :
  • لعن و فحاشی نسبت به خلفای اهل تسنن و یکی از همسران پیامبر(ص)
  • ایجاد هفته برائت درمقابل هفته وحدت- و اینکه هرکس مخالفت کند ناپاک است.
  • اقدامات وهن انگیز مثل قمه زنی و عدم رعایت شئونات اهل بیت(ع) دف زنی، پایکوبی ،جشن تکلیف همراه با آرایش دختران مکلف و پوشاندن لباس عروس باموسیقی و ...
  • برگزاری مراسم عُمر کشان، ابوبکر کشان،....برگزاری مراسم لعن تحت عنوان عیدالزهرا(س)و استفاده از عبارات سخیف و الفاظ زشت و رکیک، تولید و توزیع البسه حاوی لعن برخلفای اهل تسنن.
  • برگزاری و ترویج سبک های جدیدی از عزاداری خار، شیشه، قمه زنی، میخ، نعل، سنگ و آتش. از جمله ی این اعمال افراطی گری است.
وی در پایان سخنان خود شرح به آسیب های اجتماعی نوپدید پرداخت و گفت:
جهش ناگهانی از مدرنیته به پست مدرنیته سبب ایجاد تغییرات شدید فرهنگی و اجتماعی و آسیب های دامنه داری را در جامعه ایران شده است. مسائل اجتماعی مهمترین مسأله در مولفه قدرت، امنیت و اقتدار حکومت ها شناخته شده، و بدیهی است که آسیب های اجتماعی تهدید کننده قدرت و امنیت و اقتدار حاکمیت است.
آسیب های اجتماعی نوپدید مرتبط با فنآوری های جدید است؛ که   آسیب های ناشی از ماهواره، اینترنت، نرم افزارهای موبایلی،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این مجموعه قرار می گیرند. و تهاجم فرهنگی موجب تزلتزل بنیان خانواده، ارتباطات نامشروع، از بین رفتن قبح روابط نامتعارف، ساختار شکنی، عشقهای مثلثی، رواج مدهای غربی، بدحجابی و بدپوششی می شود.
امروز فضای مجازی نقش لاینفک و ضروری و فراگیر زندگی ما را تشکیل می دهد؛ و در فوائد گوناگون آن جای هیچ تردید و انکاری نیست، اما این پدیده جذاب و جالب اگر با آگاهی مورد استفاده قرار نگیرد، تهدیداتی را به همراه خود دارد که در آن هم جای هیچ تردیدی نیست، فقدان امنیت یکی ا ز مشکلات اصلی این شاهراه ارتباطی است. بروز انحرافات عقیدتی و اخلاقی، افشای اسرار خانوادگی و عکس و فیلم، فراهم شدن زمینه مزاحمت های دیگران برای خانواده، ورود مطالب ضدانقلابی وتاثیر سوء آن ، رکود تحصیلی فرزندان و...عمده ترین، خطر و تهدید از ناحیه فضای ارتباطی و مجازی است،جاسوسی دشمنان، منافقین، گروه های معاند از طریق شبکه های اجتماعی است .
بر اساس آمار اعلام شده ای 28 تا 35 میلیون کاربر در کشور وجود دارد که درصد زیادی از آنان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.
 وی افزود:گرایش نوجوانان به چت رومها، عشقهای مجازی، سوء استفاده از دختران و پسران با ارائه شخصیت های دروغین ازدواج های اینترنتی، هرزنگاری، سرقت اطلاعات و اخاذی بصورت کودتای خزنده در حال انجام است و نتیجه آن:
1- تزلزل بنیان خانواداه و گسترش طلاق
2-تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری و کم رنگ شدن ارزش های مترقی دینی و تضعیف فرهنگ مذهبی و عرفی.
3-توهین به مقدسات و اهانت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در فضای مجازی.
4-گسترش اباحه گری عملی
5-تغییر الگوها و اسطوره ها و تغییر سبک زندگی خانواده ها
6-شیوع بدپوششی و حرکت به سمت حذف تدریجی حجاب برتر، شیوع آرایش و استقبال از عمل ها و جراحی های زیبایی می باشد.
شایان ذکر است این جلسه با پخش کلیپ‌هایی مرتبط با موضوع سخنرانی و پرسش و پاسخ به پایان رسید.
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما