جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
بهجت پور
گرد همایی طلاب با حضور مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) گردهمایی خواهران طلبه با حضور مدیر محترم حوزه های علمیه ی خواهران سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور و هیات همراه در تاریخ 97/7/9 در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین عشرتی مدیر موسسه ضمن خیر مقدم به حضار و میهمانان، به بیان گزارش اجمالی از فعالیت ها، رشته ها، سطوح تحصیلی موسسه و اهداف و برنامه های قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات پرداختند.

در ادامه ی این نشست حجت الاسلام والمسلین بهجت پور مدیر محترم حوزه های علمیه ی خواهران دربیانات خود به ثمرات انقلاب و نقش زنان طلبه در رشد جامعه ی دینی و اسلامی پرداختند.

 ایشان با استناد به آیه 72-71 سوره توبه به نقش آفرینی زنان در سیر تکاملی دین در جامعه اشاره نمودند و افزودند: سورره ی توبه آخرین سوره ای است که بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شده است. دراین سوره خداوند مطلبی را راجع به زنان و مردان مومن بیان می نماید. یعنی خداوند زمینه های علمی فرهنگی را فراهم نمود و به تدریج نقش مستقل و ویژه ی بانوان را مورد توجه قرار داد. إنَّ المسلمینَ و المُسلمات مطرح می شود و ظرفیت زنان مومنة را در کنار مردان مومن بیان می نماید. در ادامه می فرماید: یأمرونَ بالمَعروف، یعنی زنان امر به معروف می کنند . برای تحقق هنجارها، کنار زدن منکر و اقامه ی نماز تلاش می کنند و سعی می کنند تا بندگی و افتادگی در برابر خدا را شاهد باشند.

مدیر محترم حوزه های علمیه ضمن تاکید بر مسولیت خواهران طلبه درجهت یافتن، تحقق و عملی نمودن نقش حوزه های علمیه خواهران در جامعه افزودند: در گذشته زن را یک ضعیفه می دانستند. برخلاف این تفکر اشتباه، امروزه باید فرصتهای اجتماعی را برای خواهران فراهم نمود. زیرا دشمن تلاش می کند این بخش با عظمت و توانمند جامعه را با ترفندهای فرهنگی به حاشیه بکشاند. من، باور دارم باید دوش به دوش مردان حرکت کرد؛ همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: زنان نیمی از جامعه هستند و نیمی دیگر از جامعه را تربیت می نمایند. باید به این امر مهم توجه داشت تا بتوان جامعه را سالم نمود. دشمن فهمیده است برای اینکه ایران عزیز را به زانو در بیاورد باید بر زنان و جوانان ما متمرکز شود و اگر زنان نگاهشان، تفکراتشان قدرت گذشت از لذت ها و زینت ها را بخاطر زینت های معنوی نداشته باشند؛ نمی توانند در برابر متاع دنیا پوست اندازی کنند و مطمئن باشند مذهب و انقلاب رو به افول و خاموشی خواهند رفت.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان سخنان خود به توانمندی ها و دستاورد های انقلاب اسلامی اشاره نمودند و اظهار داشتند: این چهل سال دوره ی آزمایش بود. دوره ی سختی که می بایست مانند یک دانه ای که در دل خاک برای رشد و شکوفایی تحت فشار های همه جانبه است: از تمام فرصت ها استفاده نموده و ستبر شویم. دشمن نمی دانست که این فشار ها ما را قوی، سستی و سادگی را از ما دور می کند. این سختی ها و فشار ها برای ایران به منزله ی یک فرصت است. منطق جمهوری اسلامی ایران و منطق نظام اهل بیت(ع را دنیا پذیرفت و می بینید آنکه جلوی آنها ایستاده است نظام اسلامی است که البته دشمن آن را قبول نمی کند.

شایان ذکر است که این گرد همایی با پاسخگویی مدیر موسسه ی حوزه های علمیه به سوالات طلاب و اهداء جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان «مسابقه ی ملی خوشنویسی صداقت قلم» و برگزیدگان «مسابقه ملی تولید عکس نوشته با موضوع صداقت» به پایان رسید .

مشاهده گزارش تصویری

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما