جمعه 31 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست
نشست صمیمانه ریاست محترم موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با طلاب

مراقب باشیم که در ایام عید نوروز تاثیر گذار باشیم.

 نشست صمیمانه ریاست محترم موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با طلاب در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه، حجت الاسلام و المسلمین عشرتی رئیس محترم موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) در نشست صمیمانه با طلاب ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رجب و مصادف شدن ایام البیض با روزهای آغازین سال نو، اظهار داشت: بهره مندی از فیوضات ایام اعتکاف نقش زیادی در سازندگی انسان دارد وعید نوروز فرصت خوبی است برای ما و دیگران، اولاً صله ارحام اتفاق خواهد افتاد و این خیلی خوب است که در صله ارحام انسان آن نوع معاشرتی که مورد نظر دین و اسلام و زی طلبگی است را ارائه دهد.

وی افزود: یک بخشی از تبلیغ که همه به دنبال آن هستیم تبلیغ چهره به چهره  است که در این ایام بهترین نوع آن فامیل‌ها و آشنایان و دوستان هستند که این دید و بازدیدها می تواند اتفاقات خوبی را به همراه داشته باشد و طلبه می تواند با  تاثیرگذاری بر افراد فامیل و دوستان وظیفه طلبگی خود را به طریقی ایفا کند.

رئیس موسسه در ادامه سخنان خود با استناد به آیات و رویات به بیان اهمیت احترام و احسان به والدین پرداخت و گفت: نگاه تحقیر آمیز، خشم آلود به والدین از گناهان کبیره است دیدار با والدین باید با معرفت باشد و علاوه بر اینکه دل آنها را شاد می کند تاثیر در روح و نفس خودِ فرد هم خواهد داشت. بنابراین من فکر می کنم برای ایام نوروز و برای دید و بازدیدهایی که قطعا خواهیم داشت؛ سعی کنیم برنامه ریزی کنیم. آدم کَیِّس این است که از فرصت‌ها حد اکثر استفاده را کند مخصوصا در این فرصت که فامیل انتظار دیگری از او دارند به طوری که برای فامیل باید به مرور زمان مرجع باشد باید به گونه ای باشد که اطرافین تفاوت او را از زمانی که طلبه شده با زمان قبل از طلبگی احساس کند. باید مراقب باشیم که در ایام عید تاثیر گذار باشیم و این بستگی به خود فرد دارد که چگونه از این فرصت استفاده کند و قطعا این امر یک روزه به دست نمی‌آید و باید با برنامه ریزی و مستدام باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در بخش دوم سخنان خود به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در اسفندسال 97 پرداخت و اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری نقش همسران و آقایان در موفقیت خانم‌ها بسیار مفید و موثر است اگر همسر انسان همراه، همگام، همسنگر و هم هدف باشد پیشرفت با سرعت صورت می‌پذیرد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر حفظ معنویت، دشمن شناسی و شیطان شناسی در فضای سیاسی و اخلاقی انقلاب اسلامی را یک حرکت ادامه دار دانست و افزود: فکر نکنیم یک انقلاب رخ داد و تمام شد این حرکت ادامه دارد و ادامه دارخواهد بود ما باید سعی کنیم با دانش، نگرش به اعتقاد و با انقلابی بودن خود  در تحولاتِ آینده اسلام و انقلاب مهمترین باشیم از این به بعد این انقلاب نیاز به فداکاری دارد و ما هم باید سعی کنیم خود را در آن شریک کنیم. ایران و انقلاب اسلامی عامل بیداری جهان اسلام است قدر انقلاب را بدانیم و برای آن اهمیت قائل شویم. شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سوالات طلاب به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما