پنجشنبه 30 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست فصلی
نشست صمیمانه رئیس محترم موسسه حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی با کارکنان

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با بیان این که بین مدیران و افراد و کارکنان یک مجموعه قوانین و مقررات خاصی در جهت رسیدن به هدفی واحد حاکم است گفت: برای رسیدن به هدف واحد در یک مجموعه، تفکر و فرهنگ سازمانی لازم است.

 به گزارش روابط عمومی مؤسسه، حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی در نشست صمیمانه با کلیه همکارانِ مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) که در سالن علامه طباطبایی موسسه برگزار شد؛ ضمن تقدیر و تشکر ویژه از تمام همکاران در تمام بخش‌ها و معاونت‌ها، از این‌که آنان توانسته اند با زحمات و تلاش‌های خود در سال 97 ، گام‌های خوبی در رشد و تعالی این موسسه بردارند تشکر نمود وهمچنین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و سال جدید , برای همگان سالی تؤام با سلامتی و عافیت و موفقیت روز افزون را خواستار شد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تفکر سازمانی و فرهنگ سازمانی اظهار داشت: سازمان متشکل از یک مجموعه است که بین مدیران و افراد و کارکنان آن قوانین و مقررات خاص در جهت رسیدن به هدفی واحد حاکم و برای رسیدن به آن هدف تفکر و فرهنگ سازمانی لازم است. این یعنی مدیران و زیرمجموعه آن‌ها باید بتوانند به اهداف خود در راستای پیش رفت سازمان برسند و طبیعتاً اگر این اهداف در کار نباشد و اگر نیروهای سازمانی آن قوانین و مقررات رعایت نکنند دیگرآن سازمان وجود نخواهد داشت. ما تاکید می‌کنیم اگر در یک مجموعه قرار گرفتیم باید تفکر سازمانی و فرهنگ سازمانی داشته باشیم و اگر به آن پایبند بودیم سازمان موفق خواهدشد ولی اگر افراد آن سازمان هر کدام برای خود یک مسیر را طی کنند به هدف نمی‌رسند و یا اهدافشان اهداف حداقلی هست .چنین سازمان‌هایی سازمان های درجه ۳ و ۴ است

رئیس موسسه با اشاره بر این‌که کارمند باید مدیریت پذیر باشد نه مدیریت ستیز افزود: کارمند باید به فکر سازماندهی باشد و افکار شخصی را کنار بگذارد زیرا وقتی شخص در یک سازمان حضور پیدا می‌کند باید در خدمت آن محیط و سازمان باشد. طبیعتا در یک مجموعه شخصی به عنوان مدیر و افرادی به عنوان زیر مجموعه وجود دارند زیر مجموعه‌ها باید مدیریت پذیر باشند نه مدیریت ستیز، در غیر اینصورت آن تفکر سازمانی وجود نخواهد داشت

حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی تصریح کرد: من فکر می‌کنم برای پیش برد یک سازمان اگر این مباحث و روابط سازمانی در کنار مباحث اخلاقی و دور ازمسائل تنش زا همراه با تمرینِ کار جمعی و سازمانی صورت پذیرد می‌توان موفق شد.

وی در پایان سخنان خود به اهمیت مسئولیت پذیری در یک سازمان اشاره نمود و افزود: افراد یک سازمان مانند والدینی هستند که که فرزندشان هرچه بزرگتر می‌شود مشکلات، احساس مسئولیت ،تعلق خاطر نسبت به آن‌هم بیشتر می‌شود. الحمدلله مجموعه ما هم یک مجموعه رو به رشد است طبیعتاً مشکلات آن هم بیشتر و تخصصی‌تر خواهد شد و باید در حفظ و نگهداری این وضع موجود بیشتر تلاش کنیم و قدم قدم جلو برویم و این اتفاق باید بیافتد.

در ادامه این نشست جناب آقای محمد عباسی فرد معاون منابع انسانی موسسه به مواردی همچون مرخصی‌ها، ارزشیابی‌ها و ... اشاره نمود و پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط همکاران بود .

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما