جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
مشاوره
برگزاری کارگاه تقویت تفاهم در زندگی

کارگاه مهارتی آموزشی با محوریت تقویت تفاهم در زندگی از سری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی زناشویی با موضوع تفاهم زوجین در تببین و پاسخ به مسئله گستردگی اختلافات خانوادگی و طلاق در سال‌های آغازین زندگی میز خانواده قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با هدف تحکیم روابط همسران به ویژه در قشر طلاب و پیشگیری از بروز اختلافات زناشویی در جمع 90 نفر از طلاب سطوح مختلف در مکان سالن علامه طباطبایی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی موسسه، سرکارخانم حورا شاه جعفری استاد و مشاور حوزه و دانشگاه در کارگاهی که با موضوع بررسی چالش‌های عدم تفاهم در زندگی در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد؛ با تکیه بر بالا بردن سطح آگاهی همسران در زمینه درک متقابل زوجین تاکید کرد:1: ضرورت و نتایج موثر تفاهم در زندگی مشترک و تربیت صحیح فرزندان 2. شیوه‌های کاربردی وصول به تفاهم در همسران، 3. اشتباهات رایج و نکات عملی درباره تفاهم زوجین، 4. موضوعات مورد توجه در مبحث تفاهم اعم از سررمی و علایق، باورها و ارزش‌های دینی، دوستان و ... از جله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت.

وی تقویت مهرورزی، گذشت همراه با بزرگ منشی، حسن خلق، افزایش صبر و بردباری همسران و سلامتی هر چه بیشتر اعضای خانواده را از نتایج تفاهم در زندگی برشمرد و در ادامه دو عامل از عوامل موثر را در ایجاد تفاهم در زندگی اعم از عوامل محیطی و ارثی بیان کرد و افزود: قبل از ازدواج برخی موارد مهم از جمله : باورهای مشترک، ایمان، تناسب تربیتی- فرهنگی خانواده، تناسب‌های اقتصادی و اجتماعی دو خانواده و ... را باید در نظر گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه در مباحث خود راه کارها و شیوه‌های کاربردی برای وصول به تفاهم را ارائه داد که از جمله آن می توان به هنر خوب شنیدن، شناخت طرف مقابل، بیان احساسات خود، هماهنگی با یکدیگر و نحوه برقراری ارتباط کلامی با دیگران اشاره نمود.

شایان ذکر است این کارگاه ضمن آشنایی حضار با مفهوم تفاهم و تفکیک آن از تفاهم غیرحقیقی و نتایج آن و شیوه‌های دستیابی به تفاهم واقعی در زوجین، تست میزان تفاهم در زندگی مشترک از حضار و توضیحات لازم توسط استاد درباره نحوه ارزیابی این تست، پرسش وپاسخ طلاب و تبیین مشکلات تفاهم در خانواده های طلاب پایان یافت.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما