پنجشنبه 30 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
بازی
اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های دوره تربیت مبلغ سبک زندگی در موسسه‌آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)

سرمدی مسئول موسسه قرآنی تبیان و موسس شهربازی معارفی : بازی و اسباب بازی برای کودکان اتلاف وقت نیست.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های دوره پودماني تربيت مبلغ مصرف فرهنگي(سبک زندگی) با هدف پرورش مبلغ تخصصی سبک زندگی ، با موضوع بازی و اسباب بازی با حضور آقای سرمدی مسئول موسسه قرآنی تبیان و موسس شهربازی معارفی،در سالن علامه طباطبایی برگزار شد.

در این کارگاه آقای سرمدی با اشاره به جذابیت‌هایی که در جبهه‌ی غرب و رسانه‌های غربی برای کودکان تبلیغ می‌شود اظهار داشت: ما باید در زمینه‌ی کودکان و نوجوانان بسیار فعال باشیم . دشمن از بستر خردسالی و کودکی در حال تربیت فرزندان ما است و برای اینکه ما به هدفی مطلوب در زمینه‌ی تربیت کودکان خود برسیم نیاز به کاری موشکافانه و کارشناسانه داریم.

وی افزود : چقدر زیباست که بحث تربیت که بحثی اساسی برای اسلام است با بحث بازی عجین شده است و اگر از این دو مبحث بخصوص تربیت فرزندان توسط مادران غافل شویم؛ به سرمنزل و آن هدف نهایی که تقدیم نسل خوب به جامعه است نخواهیم رسید.

موسس شهربازی معارفی در ادامه سخنان خود با تاکید بر دسته بندی بازی‌ها برای سنین مختلف کودکان گفت: با بررسی های دینی و روانشناسی که انجام شده؛ ما بازی‌هایی داریم که اگر مورد استفاده قرار بگیرند میتوانیم به واسطه آن‌ها نسل خوبی را به جامعه تقدیم کنیم.

وی با استناد به سخنان رهبر معظم کشورمان در خصوص احیای بازی های قدیم در بین کودکان اظهار داشت: دقت رهبری در زمینه بازی کودکان برای ما بسیار جالب بود و رسالت خود را در آن حس کردیم به طوری که ما به عنوان یک جمع خود جوش و شما به عنوان مادران باید این امر را (بازی های خلاق) شروع کنیم که ان شا الله امر خیری برای جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود به تعریف اجمالی از بازی پرداخت و افزود: بازی انجام کاری است که باعث لذت و سرگرمی و تفریح می‌شود. بازی برای کودکان مانند آب برای ماهی است. بازی باید ابزار و وسیله‌ی تربیتی ما برای فرزندان باشد.

سرمدی با ابراز نگرانی از مشغله والدین در رابطه با گذاشتن وقت برای کودکان گفت: یکی از نیاز‌های یک فرزند این است که پدر و مادر برای آن وقت بگذارند؛ با این چند شغله بودن و خستگی‌های والدین، نیاز‌های عاطفی و معنوی فرزندان نادیده گرفته می‌شود.

وی در پایان سخنان خود در خصوص ضرورت تفریح و بازی برای کودک اظهار داشت: در بحث بازی و تربیت نکته مهم رعایت اصول بازی براساس معیارهای علاقه کودک است. در کارکرد‌های باز ی، یک بازی خوب باید در کودک ایجاد استقلال کند و باعث شکوفا شدن استعداد آن‌ها شود. بازی و اسباب بازی در بهداشت روانی کودک نقش بسزایی را ایفا می کند. با فراهم کردن بازی‌های خلاق و اسباب بازی‌های مفید زمینه کنترل و هدایت کودکان را فراهم کنیم بازی و اسباب بازی برای کودکان اتلاف وقت نیست.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما