پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست فرهنگی
نشست فرهنگی با موضوع چگونه باید صبور باشیم در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه ( خواهران)

به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خانم عبادی مشاور موسسه در نشستی با موضوع چگونه باید صبور باشیم که در سالن علامه طباطبایی موسسه برگزار شد اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با دیگران باعث بهبود ارتباط موثر بین افراد می شود صبر است.

وی با بیان اینکه بحث تغافل یکی از فاکتور‌های نمایان صبر است گفت: مدارا داشتن به معنای نرم خویی است. مدارا یعنی اینکه انسان در برابر تعارض‌ها و تضادهایی که از طرف مقابل می‌بیند سازگار ومنعطف باشد. مدارا نیازمند تغافل است اینکه فردی عیبی دارد و ما آن را نادیده بگیریم یکی از مواردی است که باید به آن توجه نمود.

مشاور خانواده تصریح کرد: تغافل در خصوص چیزهای ناچیز است و شامل مسائل مهمی مانند امر بمعروف ونهی از منکر و حرام الهی نمی‌شود. یک سری عیوب وجود دارد که مصلحت بر پوشیده ماندن آن است و اگر میدانیم با شنیدن و دانستن امری ناراحت می‌شویم در آن امر تجسس نکنیم. تغافلِ مثبت در اموری است که پنهان ماندنش پسندیده‌تر است و اظهارش عواقب ناپسندی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با استناد به روایت‌های متعدد از اهل بیت(ع) در خصوص داشتن تغافل در زندگی افزود: روایت‌هایی که در باب تغافل به مضامین مختلف وجود دارد بسیار تکان دهنده است. معاشرت و ارتباط با مردم مانند پیمانه می ماند دو سوم آن را هوشیاری و یک سوم آن را تغافل در برمی‌گیرد. ما باید بیاموزیم که هر چیزی را به روی طرف مقابل نیاوریم.

عبادی حفظ حرمت را از آثار تغافل دانست و شناخت خود، تحقیق، خواندن روایات، اُنس با تغافل و تکرار در جهت تقویت صبر، خود مدیریتی، بررسی و زمان سنجی، ارزیابی امور و رخدادهایی که نیاز به تغافل دارند، سنجش روزانه و محک زدن خود، نوشتن قراردادهای رفتاری خود و متعهد شدن در یک سری از رفتارهایی که ازطرف مقابل سر می‌زند، نوشتن نامه‌های خود تحسینی و قرار دادن تشویق وتنبیه برای خود را از جمله تکنیک‌های تقویت صبر در زندگی معرفی کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما