پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
گام دوم
کارگاه موضوع یابی گام دوم انقلاب، با محوریت نهج البلاغه

با توجه به هفته پژوهش و در آستانه فرا رسیدن سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب، کارگاه بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نهج البلاغه با همکاری استاد محترم سرکار خانم رمضانی و جمعی از طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد.

در این کارگاه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عملی شدن بیانیه به تحلیل و تبیین فرازهایی از بیانیه پرداخته و راهکارهای پژوهش و تحقیق حداکثری پیرامون بیانیه و ضرورت بازخوانی و تاکید بر مطالعه دقیق و عمیق و روشمند بیانیه مطرح شد و در ادامه مروری بر گام اول در چهل ساله گذشته و چگونگی ورود به مرحله گام دوم با توجه به خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی و ضرورت تشکیل جبهه فکری رهبری و تطبیق بیانیه با نهج البلاغه پرداخته شد.

علاوه بر این با توجه به عنوان منشور گام دوم و ارائه دهنده سبک زندگی علوی، منابع روش تحقیق نهج البلاغه از جمله شروح و معاجم معرفی گردید. از جمله؛ دانشنامه امام علی علیه الاسلام علی اکبر رشاد، پیام امام امیرالمومنین آیت الله مکارم شیرازی، منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه میرزا حبیب الله خوبی، معجم لغوی مفردات نهج البلاغه سیدعلی اکبر قرشی، معجم موضوعی الهادی الی موضوعات نهج البلاغه آیت الله مشکینی و معجم موضوعی المفهرس لالفاظ نهج البلاغه محمد دشتی.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما