سه‌شنبه 28 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
امامت پژوهی
شروع دومین دوره امامت پژوهی در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
دوره امامت پژوهی به همت موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) رئیس قطب تعمیق ایمان دینی حجت السلام والمسلمین محمد تقی سبحانی در مراسم افتتاحیه دوره امامت پژوهی در موسسه معصومیه خواهران با اشاره به آیات قرآن نقش هدایتی انبیا الهی اظهار داشت: همانطوری که همه ما می‌دانیم در قرآن کریم در آیات متعدد خداوند متعال از زبان پیامبر اکرم(ص) رسالت خودش را مودت فی القربی قرارداد است.
وی تصریح کرد: کسانی می‌خواهند راه ارتباط با خدا باز بماند و می‌خواهند نبوت و رسالت در ادامه حرکت زندگی و حیاتشان باشد و از آن بهره ببرند از این رو محبت اهل بیت(ع) بسترآن را ایجاد می کند. اگر کسی که بعد از پیامبر(ص) مرجعیت دینی اهل بیت را نپذیرد، کسی که برای فهم دین برای گسترش دین برای اقامه حق از پیامبر(ص) به غیر از اهل بیت(ع) مراجعه کند آن فردی است که اجر رسارت و زحمات پیغمبر(ص) را بی‌جواب گذاشته است.
رئیس قطب تعمیق ایمان دینی گفت: سوال این است که برای امت اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) به اجر رسالت پیامبر (باز بودن راه ارتباط با خدا) پاسخ داده شده است یا نه؟ آیا شیعیان پیام آیات را گرفته و اجر رسالت پیامبر را بر دوش گرفته اند؟ آیا واقعاً به این وظیفه خود عمل کرده اند؟ چند درصد از شیعیان در مقام علم و مقام عمل رسالت پایدار مانده اند و آیا ما امروز به این آیات شریفه و این تاکید و این امر ضروری همچنان وفاداریم؟ چند درصد از شیعیان ما امروز در کنار عشق و علاقه و رفتن به زیارت و توسل به آنها واقعاً معرفت نسبت به امام و جایگاه امام وظیفه ما در مقابل امام را می‌دانند؟
وی با تاکید بر ارزش و اهمیت دروس حوزوی و فراگیری آن خطاب به طلاب گفت: این نکته است که امتداد رسالت دین و معرفت الهی در راه شناخت اهل بیت(ع)، راه، مکتب امامت، ادای دین به آن‌ها است.
حجت السلام والمسلمین محمد تقی سبحانی افزود: حال که فرصت وجود دارد و هم زمینه برای طلاب فراهم شده است این سنگر و این میدان عمل سعادت را نباید دست‌کم گرفت. این فرصت فراهم آمده را باید غنیمت شمرد. علوم معارف در حوزه علمیه است که اول سودش به خود انسان می رسد خانواده انسان زنده و مسیر آینده آدم را روشن می‌کند. انسان را در جاده ای قرار می‌دهدکه در دنیا و آخرت از این معارف سود می‌برد.
وی افزود: بحث‌های امامت یکی از آن حوزه هایی است که اگر انسان با اخلاص، دقت، تأمل و تدبر پیش برود خود و اطرافیان را از آن بهره مند می کند و راه سعادت، حقیقت زندگی که حق امامت و ولایت است را پیدا می کند.  اینگونه نیست که معنای نقدی چند آیه گفته شود در مرزهای اعتقادی حرکت کردن و به‌صورت استوار و قوی وارد میدان شدن کار سختی است.
رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دقت، بیان، شناخت شبهات، سوالات و ابهامات طرح شده از طرف دشمن (برای تاریک کردن عرصه امامت شناسی و حقایق برای نسل جدید)، حضور در این صحنه ها به عنوان یک سربازمخلص، دنبال کردن بحث های دیگران و بهره مندی از اساتید مجرب را از ملزومات موفقیت در دوره امامت پژوهی عنوان کرد.
در پایان این مراسم حجت السلام والمسلمین اسفندیاری از اساتید امامت پژوهی به بیان موارد آموزشی و روش تدرس این دوره پرداخت و گفت: زمان آموزشی مبانی امامت حداقل یک سال است و تنظیم جلسات با آموزش است نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که یقیناً در این مدت ما نمی‌توانیم همه مباحث مورد نیاز یک استاد و یا مربی را آموزش بدهیم و انتظار ما هم نیست که اینگونه باشد ولی آنچه که هدف گذاری شده است سه مطلب است که یک اینکه از ما بخواهید ما هم انتظار این را داریم که در این دوره ساختار مباحث امامت را حتما به شما ارائه دهیم یعنی دانش پژوه، در انتهای دوره از نظر نظام مباحث امامتی، منابع پژوهشی و مطالعاتی و چینش مسائل امامت هیچ ابهامی برای اون نباید باشد. هدف دوم باید بتواند از همان منابع استخراج مطلب کند و جزوه تدریس داشته باشد یعنی ما در انتهای دوره جزوه تدریسی هدفمند را مطالبه میکنیم. هدف سوم باید بتوانند بنا به سلیقه خود تدریس کند و یا پژوهش کند چون ما در عرصه تبلیغ تخصصی امامت الان بستری نداریم لذا بزرگوارانی که این فضا را دارند این اقدام را انجام بدهند لذا مهارت تدریس دانش پژوه در گفتار و نوشتار(جزوه نویسی) آنها نمایان خواهد شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما