پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
بازدید
بازدید ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی از مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی از مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه بازدید نمودند. ضمن این بازدید، جلسه‌ای با حضور ایشان و نیز جناب حجت الاسلام  و المسلمین حاج آقا عشرتی رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه، جناب آقای دکتر اسعدی رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه و سرکار خانم دکتر نجم مدیر گروه‌ پژوهشی مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت اسلامی و سرکار خانم دکتر هاشمی سرپرست گروه پژوهشی مطالعات کاربردی معارف اسلامی برگزار شد.
در این جلسه جناب آقای دکتر اسعدی ضمن خیرمقدم خدمت ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی، نکاتی را در رابطه با برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی بیان کرد. در ادامه، سرکار خانم دکتر نجم گزارش اجمالی مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات این مرکز را در حد فاصل شهریور 1395 تا شهریور1396  ارائه کرد. تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم؛ تشکیل سه هسته مطالعاتی- پژوهشی اخلاق و معنویت(صداقت)، تحکیم نظام خانواده، و اسلام و تمدن و ارائه مقاله علمی- تخصصی توسط اعضای هسته‌ها؛ صدور فراخوان جذب پژوهشگر پروژه‌ای و محقق رسمی؛ بررسی پرونده متقاضیان و گزینش نهایی واجدان شرایط؛ بررسی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران در شورای پژوهشی گروه‌ها و ارسال به قطب‌های فکری فرهنگی جهت طی فرآیند تصویب‌خواهی؛ تنظیم و تصویب برنامه جامع کارگاه‌های مهارت افزایی دوره‌های تربیت پژوهشگر؛ برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که به محضر ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی گزارش شد.
در ادامه، ضمن اشاره به دغدغه های مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه از جمله آشناکردن پژوهشگران با رویکرد مسئله محوری، برنامه‌ریزی سیستمی و روشمند برای رشد پژوهش در معصومیه به عنوان یک صف دفتر تبلیغات، و عنایت ویژه به طلاب دارای قابلیت و توانمند به عنوان سرمایه‌های مجموعه، درخواست‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی خدمت ریاست محترم دفتر مطرح شد. هم‌افزایی همه مجموعه‌های صف در اجرای منسجم و هماهنگ اهداف قطب، توجیه کامل و برگزاری جلسات تعریف شده با اهداف خاص از طرف قطب‌ها برای اساتید، پژوهشگران و طلاب سطح4 و سطح 3 معصومیه و استفاده از ظرفیت همه نخبگان معصومیه، پیشنهاد نظام جامع موضوعات در تمام سطوح و متناسب با ظرفیت‌ها و نقش های مختلف از طرف کارگروه های تخصصی قطب، همراهی و مساعدت بیشتر از طرف میزهای تخصصی برای تصویب موضوعات پیشنهادی خواهران، ضرورت وجود مجله مستقل علمی برای پژوهشگران معصومیه از جمله‌ی درخواست‌های مدیران مرکز بود. در پایان از عنایت و توجه ویژه ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به مرکز سپاسگزاری شد.
در پایان این نشست صمیمی جناب حجت الاسلام والمسلین آقای دکتر واعظی تأکید کردند که همواره از مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه به عنوان مکانی برای ارتقای پژوهشی طلاب خواهر حمایت نموده و به آن امید بسته اند. ایشان در ادامه ضمن ابراز عنایت، رضایت خویش را نسبت به اقدامات و تدابیر انجام شده بیان نموده و توصیه‌هایی در جهت تثبیت و اعتلای فعالیت‌های این مجموعه ارائه فرمودند. علاقمندی و دغدغه ایشان نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت تحقیقی و نگارش پایان نامه‌های طلاب سطح 3 و 4 همسو با اهداف قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات و هماهنگی لازم با مرکز پژوهش‌ها، توصیه به تعامل دوسویه مسئولان قطب‌ها با موسسه معصومیه و مرکز پژوهش‌ها، دعوت به تحمل فراز و نشیب‌های موجود و صبوری دست اندرکاران مرکز در به ثمر رسیدن برنامه‌ها و نیل به اهداف و ... از جمله موارد مطرح شده از جانب ریاست محترم دفتر تبلیغات در این جلسه بود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما