جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام قاسمی با موضوع طب اسلامی
به گزارش روابط عمومی موسسه نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با موضوع طب اسلامی در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد.
ابتدا حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با بیان آمار کشته شدگان بر اثر حوادث متعدد در دنیا گفت: یک وقت خبر می دهند فلان شخص  فوت شده؛ در نیجریه شیعیان را ظالمانه به خاک و خون می کشند؛ در مکه 7000 نفر از دنیا رفتند. از این گونه آمارها انسان متعجب می شود که چگونه است گاهی آمار ها ی مخوف تر از این جنایات، از ذهن مخفی می ماند و به آن ها توجه نمی شود و آن جنگ بسیار نرم تر و پیچیده تری است که مسائلی عظیم بواسطه ی آن اتفاق افتاده است. در کشور مسلمان و شیعه ایران از این نوع آمارها وجود دارد. در یک سال24000 ایرانی بر اثر مرض دیابت، از دنیا می رود. سونامی دیابت کل کشور را فتح نموده است. (طبق آماری که درسال گذشته اعلام شد)، سالانه55000 نفر با سرطان فوت شدند. بسیاری بر اثر بیماری فشار خون، گرفتگی عروق که درمان آن از نظر طب اسلامی قابل حل است فوت می شوند. براساس آمار، سالانه یک و نیم میلیون نفر به خاطر هزینه درمان زیر خط فقر می روند.چگونه می شود نسبت به آن حساس نباشیم؟ تنها چیزی که در این راه به ما کمک می کند؛ آگاهی لازم، نداشتن یأس و اقدام درست در جهت خدمت به بشر است.
وی با استناد به سخن امام حسین(ع) زنده بودن انسان را مهمترین امر معرفی نمود و اظهار داشت: امام فرمودند: تا آخرعمرتان برای سلامتی خود کوشش کنید. وی در توضیح سخنان خود افزود: خداوند جان بشر را عزیز دانسته زیرا احیاء انسان احیاء عالم  و امانتی گرانبها است. هر لحظه از عمر انسان می تواند یک اتفاق را رقم بزند. هر فرزند که متولد می شود زمین از ذکر لا اله الا الله آنها سنگین تر می شود. وی با بیان آیه ی از قران کریم می فرماید: یُریدُ اللهَ بکم الیُسر ولا یرید بکم العُسر: ما برای شما آسانی خواستیم و برای شما سختی نخواستیم. امام صادق(ع) می فرمایند: تفسیر این آیه (یُسر) ما اهل بیت هستیم اگر مردم به درب خانه ی ما بیایند همه چیز آسان و اگر جای دیگر بروند همه چیز سخت می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی در ادامه سخنان خود به مقایسه وضعیت خوراک، پوشاک، هوا و کم بودن موارد استرس زا در گذشته و حال  و تاثیر آن بر طول عمرپرداخت و گفت: تفاوت زمان حال وگذشته در خصوص افزایش سلامت بشر برای ما ایجاد تکلیف می کند که در این راستا اقدام کنیم. وی با تاکید بر اینکه ائمه(ع) با دستان معجزه آسای خود تمام مسائل و مشکلات را حل کرده اند و دشمن برای بی اعتبار نمودن سخنان اهل بیت(ع) و راه کارهای درمان بیماری ها توسط آن بزرگواران تبلیغات بسیاری انجام می دهد، اظهار داشت: دشمن طرح هایی با عناوین کنترل اذهان، کنترل علم و کنترل جمعیت دارد.کنترل جمعیت را با توصیه به بچه دار نشدن و بالا بردن سن ازدواج، داروهای مرگ بار و ارائه ی غذا های ترا ریخته انجام می دهد. هدف اصلی آنها از بین بردن مساجد،مدرسه ها، بیمارستانها و فرزندان مسلمانان است.
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی مصرف نان سبوس دار را عامل جلوگیری از بیماری دیابت برشمرد و با اشاره به سخن گهربار امیر المومنین (ع) در این خصوص گفت : امام علی (ع) می فر مایند: قومی که آرد می خرند ذلیل و قومی که نان می خرند فقیر می شوند و قومی که گندم می خرند عزیز و ثروتمند می شوند.
 وی با تاکید بر اینکه زنان شیعه باید خود دست به تهیه و پخت نان سبوس دار بزنند؛ گفت: اگر نان سالم شود ریشه بیشتر بیماری ها سست می شود.
 حجت الاسلام والمسلمین قاسمی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خوردن نمک طبیعی(دریا) عامل درمان تمام بیماری هاست و استناد به سخن رسول الله(ص) افزود: پیامبر(ص) می فرمایند: اگر مردم می دانستند چه چیزی در نمک است جز به وسیله آن درمان نمی کردند.
شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سوالات طلاب حاضر در جلسه پایان یافت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما