جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست2
دومین نشست فرهنگی با حضورحجت‌الاسلام هاشمی با موضوع«شناخت و نقد جریان افراطی‌گری شیعه»

به گزارش روابط عمومی موسسه نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین، هاشمی با محوریت شناخت و نقد جریان افراطی‌گری شیعه، درتاریخ 97/7/23 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

 در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، ضمن مروری بر مطالبی که در جلسه‌ی گذشته عنوان نموده بود، به بیان مهمترین محورهای آموزشی، در خصوص کارهای تبلیغی، پژوهشی و پاسخگویی پرداخت و گفت: دسته‌بندی پرسش‌ها، شناخت پرسشگران و ذهنیت آن‌ها در سهولت پاسخگویی نقش بسیار مهمی دارند. زمانی که یک مبلغ در راستای کارهای تبلیغی، پژوهشی و پاسخگویی گام بر می دارد، نیازمند به فرا‌گیری سه محورِ دانش ومحتوا در حیطه‌ی همان موضوع، مهارت و توانمندی (تقویتِ برداشت درست از متون، تقویت فن بیان و شنیدار)، شناخت منابعِ مکتوب، مجازی(شناخت سایت ها) می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در ادامه‌ی سخنان خود، بر مساله‌ی خطاهای موجود در پاسخگویی تاکید و اظهار داشت: آسیب‌های مرتبط با پرسش، پرسشگر، فهمِ سوال، پاسخ، فرایند پاسخگویی و پاسخگو از عوامل تاثیرگذار بر خطای پاسخدهیِ دینی است. طبق پژوهش‌ها و مطالعات 120 خطا در امر پاسخگویی وجود دارد. طراحان شبهه از 148 روش تاکتیکی برای اشاعه و ارائه شبهات استفاده می کنند. در صورتی که 35 روش برای پاسخگویی در قرآن، 20 روش در روایات و 6 روش از طرق دیگر وجود دارد که باید به آنها مجهز شویم.

وی در پایان سخنان خود تشویق ِجریان‌های تند افراطی‌گری، شبهه پراکنی و تشدید اختلاف بین مذاهب مختلف را از اهداف منفعت طلبانه‌ی دشمنان دین برشمرد و اظهار داشت: پاسخ به پرسش‌های دینی نسل آینده از اهمیت بسیاری برخوردار است. دنیا به سمتی می‌رود که دشمنان و جریان‌های تند افراطیگری شریعت را با چهره‌ی دیگری به همگان نشان می‌دهند.

شایان ذکر است؛ این نشست با پاسخگویی به سوالات خواهران طلبه به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما