چهارشنبه 29 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
ذوالنور
نشست با حضور حجت‌الاسلام ذوالنور( نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی) با موضوع بررسی ابعاد FATF و مباحث پیرامون آن

به گزارش روابط عمومی موسسه، نشست فرهنگی باحضورحجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور (نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی) با موضوع بررسی ابعاد FATF و مباحث پیرامون آن، درتاریخ 97/7/30 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

 در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور، با بیان نکاتی درخصوصFATF و جایگاه آن در مجامع رسمی جهانی اظهار داشتند: FATFمتشکل ازبرخی کشورهای خاص با 49 اقدام مالی و اعضای ثابت است که از مجامع رسمی جهان مانند سازمان ملل متحد، محسوب نمی شود. ایشان در ادامه تاکید نمود که ایران حتی عضو این شورا نیست تا نظرات تاثیر گزار داشته باشد، بلکه به مثابه کارگری است که باید برای آنان اقدام نماید.

وی ضمن اشاره به نظر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر امکان خروج از FATF (در صورت داشتن ضرر و زیان برای کشورمان)، به مشکلات و موانع خروج از این لایحه پس از پذیرش آن پرداختند و در ادامه یکی از گزارشات وزارت خارجه را بیان نمودند که علت عدم موفقیت برجام در رفع تحریم بانکی را، منوط به مشکلات نرم افزاری و بحث  FATF دانسته و گفت: در برجام ما هسته ای را از دست دادیم و حال که نوبت عمل کردن طرف مقابل به تعهداتش می باشد آمریکا از این تعهد کناره گیری نموده است و ما متضرر شده ایم.

ایشان پس از اشاره به نحوه عملکرد سانترفیوژها گفتند برای پذیرش  FATF  نباید عجله کرد و باید ببینیم طرف اروپایی در مقابل تعهدات برجام چه می کند.

نماینده‌ی مردم استان قم در پایان سخنان خود به تفاوت کشور ایران با سایر کشورها پرداختند و اظهار داشتند: دنیا چند لایه دارد. 1. نظام سلطه(آمریکا)،2. کشورهای حل شده و محو شده در نظام سلطه مانند:(عربستان)،3. کشورهای بازیگرِ چندگانه و منافع طلب، 4. کشورهای رقابت کننده بر سر قدرت، 5. نظام جمهوری اسلامی ایران که از نظر مبانیِ ذاتی، اعتقادی، ریشه‌ای و جوهری نظام سلطه با آن مخالف است.

شایان ذکر است؛ این نشست با پاسخگویی به سوالات خواهران طلبه به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما