پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
نشست علمی بیان دستاورد‌های پژوهشی و فناوری موسسه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام عشرتی رئیس محترم مؤسسه

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه‌ی خواهران نشست علمی بیان دستاوردهای پژوهشی و فناوری موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مورخ 97/9/27 در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عشرتی با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه در مقایسه با زمان قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشتند: در این چهار دهه از انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه و گروه‌های علمی، در بحث علوم اسلامی و مباحث مختلف دیگر ورود دقیقی پیدا نموده اند. که نسبت به برخی از دستاورد‌های سایر جوامع علمی سرآمد است.

رئیس محترم موسسه در ادامه ی سخنان خود با تاکید بر بصیرت افزایی در راستای چهره‌سازی های دشمن بر علیه حوزه‌های علمیه در فضای مجازی افزودند:

انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است و تمام تلاش دشمن نشانه گیری قلب انقلاب اسلامی در این 40 سال می باشد. با توجه به محتوا، نیاز امروزه‌ی جامعه ی حوزوی تعمیق بخشی به فعالیت های آموزشی و علمی می باشد.باید برای رفع تمام عقب ماندگی هایی که به واسطه ی دوران قبل از انقلاب وجود آمده است تلاشی مضاعف داشت و طبیعتا افراد خوش قلم باید در این زمینه تلاشی مجدانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عشرتی حمایت حوزه‌ی علمیه را در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌ها، حلقه‌های معرفت علمی، عنوان نمودند و افزودند: آموزش ها باید پژوهش محور باشند. از دیرباز مبنای حوزه‌های علمیه براساس پژوهش بوده است و این پژوهش محوری باید در راستای مسئله محوری، فراخور نیاز جامعه امروزی نمایان شود. پژوهش ها باید سازماندهی شوند؛ خصوصا در بخش خانواده، به صورت تحقیقی، خواهران می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس محترم موسسه در پایان سخنان خود ضمن تاکید و توصیه به طلاب در خصوص شرکت مجدانه در جشنواره‌ی علامه حلی و بانوی کرامت به بیان آمار اجمالی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های پژوهشی موسسه از چند سال گذشته تا کنون پرداختند و برای خواهر طلبه آرزوی توفیق روز افزون را از خداوند خواستار شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما