جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
بیست و سومین نشست خانوادگی با حضور حجت‌الاسلام دکتر هادی با محوریت مهارت گفتگو

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه بیست و سومین نشست خانوادگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی استاد و مشاوره حوزه با محوریت مهارت گفتگودر تاریخ 28/9/97 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی ضمن مروری بر مباحث نشست گذشته ارتباط کلامی و غیر کلامی را، انتقال پیام‌ها بین افراد تعریف و به دو دسته‌ی ارتیاط موثر و غیر موثرتقسیم نمود.

وی با تاکید بر نوع ارسال پیام و شیوه‌ی دریافت آن اظهار داشت: بهترین نوع ارتباط آن است که ارسال و دریافت پیام عینا انجام شود. یعنی فرد همانطور که پیام را ارسال می کند طرف مقابل همان پیام را عینا دریافت نماید. گاهی پیام‌ها از طرف مخاطب اصلا دریافت نمی شود؛ در این حالت قطع ارتباط صورت می پذیرد و زمانی سوء تفاهم اتفاق می افتد که پیام ها کمتر، بیشتر، ویا گاهی تحریف شده از جانب مخاطب دریافت می شوند و یا خود شخص ارسال کننده‌ی پیام، مفهوم را خوب به مخاطب منتقل نمی نماید.

استاد و مشاوره حوزه در ادامه‌ی سخنان خود ارتباط از طریق نگاه، حالت چهره، تن صدا، وضعیت بدن، فاصله، زاویه، سکوت و ... را از عوامل موثر در ارتباط غیر کلامی دانست و گفت:فاصله و زاویه ی مناسب در برقراری ارتباط نشانگر میزان صمیمیت بین افراد می باشد.

حجت اسلام والمسلمین دکتر هادی توجه به تفاوت‌های زن و مرد، شفاف بودن کلام و عدم ابهام در ارسال پیام‌ها، درک طرف مقابل در شرایط سخت، انجام وظایف، صادقانه رفتار نمودن و یک شنوندهی خوب بودن را از جمله مواردی عنوان نمود که باید در برقراری یک ارتباط موثر به آن‌ها توجه داشت.

شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سوالات حضار، اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه‌ی سواد مصرف کالای فرهنگی و صرف شام به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما