جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفری با محوریت امداد فرهنگی

به گزارش روابط عمومی موسسه، نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفری با محوریت امداد فرهنگی در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) بر گزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) سخنان خود را در راستای مسائل و مشکلات جامعه و نقش زنان حوزوی در امر امداد فرهنگی بیان نمود و اظهار داشت: مددکاری تعامل و کنترل آسیب های اجتماعی است. البته در ایران مددکاری سنت بسیار قدرتمند نیست به خاطر اینکه مشاورها و روانشناسی ها جای آن را گرفته‌اند. طی یک دهه گذشته آسیب های اجتماعی در ایران فعال شده اند و این به عنوان یکی از دغدغه مردم و نظام دانسته شده است.مددکاری در عین حال بسیار سنت مهم و در حقیقت در دنیا و در ایران امروزی در حیطه ی مسئله آسیب‌های اجتماعی، در دستور روز نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته شده است و خواهران طلبه در این زمینه به عنوان یک فعال اجتماعی و فرهنگی باید با توجه بیشتری به جامعه ی اطراف خود نگاه کنند.

حجت اسلام والمسلمین جعفری آسیب‌های اجتماعی را از پیامد های اجرای برنامه‌های توسعه دانست و افزود: در هر کشوری که توسعه و پیشرفت سرعت پیدا کند به دلیل تغییراتی که این برنامه‌ها در زندگی و در بافت های اجتماعی ایجاد می‌کنند، آسیب ها نیز به دنبال آن ایجاد می شوند.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که در چهارچوب این سنت انسانی(مددکاری اجتماعی) که در دنیا سابقه طولانی دارد سهم خودمان را به عنوان حوزه ،مبلغین دینی و دغدغه مندان مذهبی مطرح کنیم. آنجا که علما و روحانیون از مرکزیت علمی و معنویت و که الان شهر قم محسوب می شود فاصله می گیرند در بلاد شروع به کار می کنند؛ آنها بیش از مرکزیت، معمولا با بدن های اجتماعی و مسائل اجتماعی در ارتباط هستند این افراد برای خود سنت و آیین و مهارتهای ای در جهت تعامل با جامعه و دستگیری از درماندگان اجتماعی دارند. لذا یکی از فرصت‌های خیلی خوب است که در حوزه علمیه خواهران این سنت خیلی زودتر برپا شود. اولویت ما برای این طرح حوزه علمیه خواهران است و به نظر می‌رسد که به نسبت در حوزه‌های علمیه خواهران زمینه بیشتری و نفوذ اجتماعی بیشتری داشته باشیم.

 در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی رئیس موسسه نیز نکاتی را در راستای موضوع این نشست بیان نمود.

وی به کارگیری نیروهای مجموعه را یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین ارشد دفتر و خود عنوان نمود و اظهار داشت: این که ما فقط بخواهیم نیرو‌ها را آموزش بدهیم، تحصیل کنند، یک مدرک بگیرند و فارغ التحصیل بشوند این تقریباً کار لغوی است. لذا اینها باید به گونه‌ای در خدمت نظام قرار بگیرند. موسسه بر اساس مسائل مهم اجتماعی و دینی و مذهبی اهداف خودرا پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی افزود: اگر کسی در این فضا (مددکاری فرهنگی) قرار بگیرد در تعاملات اجتماعی و روریه کارورزی انسان با تجربه ای خواهد شد و هم اینکه به نظر من یک سازندگی برای خود اشخاص خواهد داشت. انسان وقتی زندگی دیگران مشکلات و معضلات دیگران را می بیند که چگونه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؛ با مشکلات شخصی در تصمیم‌گیری‌ها و هم در مسیری که در زندگی خود دارد از حضانت خوبی برخوردار خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما