پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
محمدی
«دفاع از حریم ولایت و امامت» یکی از خصوصیات و ویژگی های برجسته حضرت فاطمه معصومه (س) است
معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران در گفت وگو یی با روابط عمومی موسسه اظهار کرد: «دفاع از حریم ولایت و امامت» یکی از خصوصیات و ویژگی های برجسته حضرت فاطمه معصومه (س) است که در طول عمر بابرکت ایشان موج می زند و این مهم می تواند برای بانوان جامعه اسلامی ما بسیار الگوی ارزشمند و پرثمری باشد.
خانم محمدی در خصوص نقطه اشتراک دفاع از حریم ولایت،  میان حضرت زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: وقتی صحبت از دفاع از حریم ولایت می شود نقطه مشترکی میان حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) به وجود می آید؛ همانطور که حضرت زهرا(س)در راه ولایت و دفاع از امیرمؤمنان به شهادت رسیدند، حضرت معصومه (س) نیز در راه دفاع از حریم امامت و ولایتمداری که داشتند توسط دشمنان اهل بیت(ع) ابتدا مسموم و سپس به شهادت رسیدند. این خصوصیت و ویژگی الگویی ممتاز برای بانوان جامعه اسلامی است که باید دوشادوش مردان خود از ولایت دفاع کرده و این مهم را وظیفه شرعی خود بدانند.
استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود «محدثه» را یکی از القاب حضرت معصومه(س) عنوان کرد و تصریح کرد: محدثه یکی از صفات بارز و ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد، چرا که ایشان حدیث را روایت می کردند، و شاید دلیلی که امام رضا(ع) از خواهرشان خواستند که به سمت مرو حرکت کنند، همین سخنران و محدثه بودن و بیان زیبای حضرت است که متأسفانه در تاریخ، مطالب بسیار محدود و کمی را از این باب درباره حضرت نقل شده است، چرا با وجود آنکه دو ماه فاصله مرو تا قم بود، عوامل خلیفه جور، حضرت را مسموم و ایشان مدتی را در قم بیمار بودند و سپس به شهادت رسیدند.
وی افزود: اینکه در طول این مدت بر حضرت چه گذشت و چه اتفاقاتی افتاده است کمتر اطلاعی در دست می باشد، اما آنچه مشخص است عباسیان نقش بسزایی در عدم ثبت و ضبط احوالات حضرت داشته اند.
 خانم محمدی با اشاره به نقش هنر هفتم در معرفی و تبیین شخصیت حضرات معصومین(ع) اظهار کرد: امروز رسانه ها بویژه هنر هفتم می تواند نقش بسزایی در معرفی و تببین شخصیت حضرات معصومین(ع) به ویژه شخصیت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) به عنوان یک انسان کامل و الگو برای بانوان جامعه اسلامی ایفا کند. نقشی که متأسفانه در رسانه های دیداری و شنیداری ما کمتر به آن پرداخته شده است.
معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران گفت: اگر امروز نسل جوان ما در مورد زندگی امام رضا(ع)، امام علی(ع) و یا حضرت یوسف (ع) آگاهی و اطلاعات نسبی دارند  به آن جهت است که رسانه ملی و سینمای ما به صورت جدی به آن پرداخته و توانسته دایره مخاطبین را گسترده کند این در حالیست که شاید سخنرانی یک واعظ و منبری چنین حجم از مخاطب را نداشته باشد.
وی تصریح کرد: همانطور که حوزه های علمیه به واسطه پژوهش ها، تحقیقات، تربیت مبلغان علوم دینی و معارف اهل بیت(ع)، تدوین و تألیف کتب به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و می کنند، می بایست سایر دستگاهها و نهادها به ویژه رسانه ها به وظایف ذاتی خود عمل کنند.
ایشان در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت در دفاع از امامت، این حدیث معروف را با همان سندی که به فاطمه زهرا(س) در[ بحار الانوار، ج۳۶، ص۳۵۳، الغدیر، ج۱، ص۱۹۷]  می‌رسد، نقل کرده و فرمودند: «أنَسیتُم قَوْلَ رَسُولَ الله …: و اَنْتَ مِنّی بِمَنْزِلَهِ هاروُنَ مِنْ موسی؛ آیا فراموش کردید سخن رسول خدا را … که فرمود: جایگاه تو (علی) نسبت به من، مانند (جایگاه) هارون (در برابر) موسی است».و این روایت، عالمه بودن و ولایت مداری حضرت را برای ما بازگو می کند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما