جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
حضرت رقیه
عدم مراجعه به مرزها برای شرکت در مراسم اربعین از زبان سخنران مراسم شهادت حضرت رقیه(س)
حجت الاسلام والمسلمین خشنودی از اساتید حوزه علمیه قم: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که  ولی فقیه و مرجع تقلید هستند فرموده اند: مراسم اربعین امسال در منازل گرفته شود، و زیارت های وارد شده در این روز را قرائت نمائید لذا همه باید اطاعت کنیم، و جلوتر و عقبتر از ایشان نباشیم.
به گزارش  روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)حجت‌الاسلام والمسلمین خشنودی از اساتید حوزه علمیه قم در جلسه ای که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص رعایت مقررات و قوانین و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: انسان همواره در معرض ابتلائات و امتحانات سخت قرار دارد، و با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه«المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق و ...» گفت: عده ای واقعا جلوتر از اهل بیت(ع) حرکت و احساس می کنند بیشتر از آنان می فهمند که اینها هم جزء خوارج هستند. در همین قضیه، سلیمان بن صرد خزاعی فرستاده امام (ع)، حضرت مسلم را قبول نکرد و گفت که چرا امام حسین(ع) او را که کم سن و سال است به عنوان نماینده خود به کوفه فرستاده است؛ امروز هم این امتحان برای ما هست که ما بیشتر می فهمیم یا بزرگان دین ومراجع و ولی فقیه.
وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که  ولی فقیه و مرجع تقلید هستند فرمودند اربعین امسال در منازل گرفته شود، لذا همه باید اطاعت کنیم، و جلوتر و عقبتر از ایشان حرکت نکنیم.
ججت الاسلام والمسلمین خشنودی افزود: در برابر این افراد، عده ای خیلی سست و شل هستند، عُدَی از شیعیان خوب حضرت  امام حسین (ع) بود و وقتی حضرت فرمود برای جنگ بیا گفت که من چندین بارِ شتر دارم که باید  به مقصد  برسانم و برگردم و در نهایت هم موفق نشد. امام حسین(ع) کِشتی نجات است به شرطی اینکه از آن مدد بجوئیم، امام(ع)  از  حر جعفی برای پیوستن به لشکر دعوت کرد ولی او گفت که من شمشیر و اسب دارم و تقدیم شما می کنم، امام(ع) سرش را پایین انداخت و گفت من خودت را می خواهم. فرزدق حج می رفت و در مسیر به امام برخورد کرد و در سخنانی که رد و بدل شد به امام گفت که کوفیان قلوبشان با شماست ولی شمشیرهایشان علیه شما و سرانجام خودش هم به یاری امام نرفت، بنابراین چشممان باید به دهان معصوم باشد و خود سرانه حرکت نکنیم.
حجت الاسلام و المسلمین خشنودی با اشاره به اهمیت مجالس عزا، و تا کید بر درخواست معیت در جلسات عزا ازامام(ع)  اضافه کرد:از امام معیت بجوئیم  زیرا این گروه اهل نجات هستند. امام سجاد (ع) خودشان صندلی برای مجلس عزاداری امام برپا می کردند و اشک می ریختند و اثر این مجالس آن است که ما در لشکر امام حسین(ع) باقی بمانیم و از اهل بیت(ع) جدا نشویم، مسلم بن اوسجه و حبیب اگر به جایی رسیدند به خاطر اطاعت از امر امام‌ و گذاشتن پا جا پای امام بوده است.
سخنران جلسه اضافه کرد: در دعا می خوانیم معکم معکم لا مع عدوکم؛ محبت اهل بیتی که در دل ما هست نشانه لطف و رحمت الهی است؛ در عاشورا به محمدبن بشیر حضرمی خبر رسید که فرزندش را دستگیر کردند امام لباسی به او داد و گفت برو فرزندت را آزاد کن و اگر توانستی برگرد؛ او کمی فکر کرد و گفت اگر نرسم و دیر شود چه؟ امام در حق او دعا فرمود و او هم این تعبیر مشهور را گفت: بابی انت ونفسی و مالی و اهلی و اولادی.
حجت الاسلام والمسلمین خشنودی افزود: یکی از بزرگان خواب آقا ابوالفضل(ع) را دید؛ حضرت اشاره به حرم امام حسین(ع) کرد و فرمود اگر عنایت این خانواده نباشد سرنوشت همه ما مانند طلحه و زبیر است؛ امام علی(ع) بر جنازه زبیر خیلی گریست و فرمود که «او در امتحانات دشوار حتی در ماجرای کوچه های بنی هاشم هم کم نیارود و منتظر دستور من بود» ولی به جایی رسید که مقابل امام معصوم ایستاد و جنایاتی مرتکب شد؛ بنابراین از خدا بخواهیم همیشه همراه معصوم باشیم.
وی افزود: در من لا یحضر شیخ صدوق روایتی ذکر شده است که چند  شرط برای معیت وجود دارد؛ کسی محضر امام حسین(ع) آمد و عرض کرد شما چگونه تا صبح را سپری می کنید؛ امام فرمود: من صبح را شروع می کنم در حالی که چند  چیز را رعایت می کنم؛ اول اینکه خودم را تحت تربیت خدا می دانم.
حجت الاسلام و المسلمین خشنودی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) تا لحظه آخر دست به شمشیر نبردند تا جایی که حرمله تیر به امام (ع) زد؛ امام در گودال قتلگاه هم مراقبه داشت و ذکر می گفت؛ اینکه امام خمینی (ره) وقتی مداح از مصیبت فرزند یعنی اقا مصطفی می گفت اشک نریخت ولی تا نام اباعبدالله(ع) آمد شانه هایش لرزید به خاطر این است ما باید همواره خدا را بالای سر خودمان ببینیم؛خدایی که رازق طفل صغیر است؛ طفل صغیر نه آشنا و نه مدرک و .. دارد ولی خدا را دارد که روزی او را در نزد مادرش قرار داده است.
وی با بیان اینکه  یکی از بیشترین اذکار امام حسین(ع) در عاشورا، لا حول و لا قوة بود، افزود: امام حسین(ع) هر روز آتش جهنم را مقابل خودش می دید و مراقبه داشت. کسی که قرآن می خواند و اشک می ریزدعاقبت بخیری برایش مهم است زیرا کسی برگه برائت به احدی نداده است.
ایشان اظهار کرد: در هر کاری هستیم دغدغه جهنم و بهشت را داشته باشیم که مبادا ما هم گرفتار عذاب شویم؛ مراقب باشیم و از محبت امام حسین(ع)؛ برای بهشتی شدن استفاده کنیم؛ ما با هر نفسی به سرنوشت آخرت نزدیک می شویم ولی چقدر اهل محاسبه هستیم. امام کاظم (ع) فرمودند لیس منا و لم یحاسب نفسه یوما؛ اگر اهل محاسبه بشویم در شب خواب آشفته نمی بینیم.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) اهل محاسبه نفس بود لذا در شب عاشورا چراغ را خاموش کرد و گفت هر کسی بدهی دارد برود.
حجت الاسلام والمسلمین خشنودی در پایان سخنان خود گفت: درورایت آمده که جوانی خدمت حضرت امام حسین (ع) آمد و گفت خسته شدم ولی نمی توانم گناه نکنم، حضرت فرموند که هر کاری می خواهی بکن،  ولی اگر مالک جهنم سراغت آمد تو را به جهنم بیندازد بگو نمی روم، جوان گفت اینکه نمی شود، امام فرموند برو جایی گناه کن که خدا تو را نبیند، جوان گفت: نمی شود؛ امام(ع) فرموند وقتی عزرائیل سراغت آمد برو جایی که ملک خدا نباشد و از جایی روزی بخور که رزق خدا نباشد. جوان گفت: اینها هم نمی شود؛ امام فرموند  ما که گفتیم گناه نکن. البته امام دستش را گرفت و هدایت کرد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما