پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
عشرتی
با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهلبیت (ع) پرچم شیعه و علوم دینی اهلبیت(ع) را در دنیا پرآوازه کنیم.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی معصومیه (خواهران) حجت الاسلام والمسلمین عشرتی درمراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹رشته فلسفه اسلامی گفت: اگر انسان علاقه به محیط مؤسسه و محیط کار داشته باشد خانه دوم او محسوب می شود و خاطرات ماندگاری برای انسان خواهد داشت.
وی افزود: برخی با یک دنیا آرزو وارد دروس حوزه می شوند و نگاه مقدس گونه ای دارند که درست هم همین است در حالی که ممکن است برخی از این رشته ها مانند: فلسفه و مشاوره در محیط دانشگاهی هم وجود داشته باشداما حوزه را ترجیح می دهند که در حوزه این دروس را سپری کنند که ممکن است معنویت و امنیت  محیط حوزه دلیل این انتخاب باشد.
رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با تاکید بر استفاده از فرصت تحصیل بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه که شبهات مختلف عقیدتی در فضای مجازی بیان می شود افرادی که قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل داشته و با ابزار منطق و استدلال و براهین فلسفی خوب آشنا باشند بهتر می توانند از عهده کار برآیند لذا ما روی رشته فلسفه حساب باز کرده و برای آن اهمیت زیادی قائل هستیم گرچه اقبال از سوی بانوان به این رشته کمتر است.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی اظهار کرد: مهم این است که شما عزیزان با نظم انضباط و برنامه ریزی بتوانید خوب بهره برداری کنید؛ مقام معظم رهبری(مدظله العالی)خیلی روی خوب درس خوانندن طلاب و دانشجویان تاکید دارند همچنین تعهدی که هر طلبه باید نسبت به دانش خود داشته باشد مسئله مهمی است و ما باید خود را بدهکار حوزه بدانیم.
وی افزود: نباید طوری باشد که ما در حوزه تحصیل کنیم ولی بعد از فارغ التحصیلی حوزه رافراموش کرده و پشت سر خود را هم نگاه نکنیم؛ طلاب به نحوی بورس تحصیلی هستند و هزینه ای برای تحصیل نمی دهند لذا باید خود را مدیون حوزه و معارف اهل بیت و جامعه و نظام بدانند.
رئیس موسسه اموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) افزود: شرایط بد جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در دهه های اخیر شاهدیم چون دشمن قصد دارد نظام شیعی ما را از تبدیل شدن به الگو برای کشورهای اسلامی جلوگیری کند؛ مانند مِصری که در قرون گذشته دارای قدرت علمی و تمدن بوده در چند دهه اخیر زیر بار سلطه غرب رفته است در حالی که این کشور دارای  نخبگان علمی زیادی است که قابل مقایسه با کشورهای عربی دیگر نیست.
رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)تصریح کرد: خود این مِصری ها می گویند ایران که 40 سال است در تحریم است از کشورهای عربی که همه زیرسلطه آمریکا هستند و تحریم هم نبوده اند پیشی گرفته و جلوتر رفته است؛ لذا اگر تجربه این حکومت شیعی پیشرفت کند بازار ابرقدرتها کساد می شود.
وی اضافه کرد: در مسیر طلبگی باید هم عزم جدی داشته باشیم و هم به ائمه (ع) توسل داشته باشیم تا علوم اهل بیت(ع) را در دنیا پرآوازه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی با اشاره به اهمیت علم در پیشگاه خداوند اظهار کرد: البته شرط این مسئله اخلاص و برای خدا درس خواندن و تحمل کردن است و ما اگر سختی را تحمل کنیم خدا هم به عمر و ذهن و فکر ما برکت می دهد؛ باید تلاش از ما باشد و برکت از خداوند؛ عالمان زیادی بوده اند که چون اخلاص قوی و زیاد نداشتند بدون نام و نشان ماندند و عمرشان برکت نکرد. با خدا عهد ببندیم که ما خوب درس می خوانیم و مهارت می آموزیم و خدا اِن شاء الله تاثیرگذاری را عنایت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اگر کسی تعلیم و تعلمش برای خدا باشد در ملکوت آسمان ها از او به بزرگی یاد خواهد شد و نام نیک و ماندگاری از او باقی می ماند، مانند کسی که در محیط کشوری و جهانی شناخته می شود که قابل مقایسه با فرد شناخته شده در محیط یک دانشگاه و مدرسه و استان و شهر نیست.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی افزود: امروز حوزه خواهران رشته های متعددی را تعریف کرده و زمنیه را به خوبی برای تحصیل خواهران فراهم کرده تا بتوانند منشا اثر باشند؛ در دهه 60 خواهران خیلی جایگاهی در محیط علمی نداشتند ولی امروز اگر فردی از استخوان بندی علمی خوبی برخوردار باشند محیط کار به خوبی برای آنان فراهم است.
وی اظهار کرد: ممکن است در برخی محیطها به بانوان میدان ندهند ولی ما باید مُصرانه حضور یابیم.
طبعا حضور جدی بانوان با سلاح دانش می تواند مؤثر باشد البته رد برخی مواقع هم ما خودمان مصرانه پای کار نایستاده ایم.
وی در پایان سخنان خود افزود: تاکید مجدد من این است که باید در ضمن تحصیل مباحث کاربردی داشته باشیم تا بعد از طی شدن سال های تحصیل بتوانیم از دانش خود بهره ببریم.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما