پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
عزاداری
مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایت پیامبر(ص) رضای حضرت فاطمه(س) محور رضای الهی شده است، گفت: انسان مؤمن والا مرتبه به جایی می‌رسد که رضا و غضب خود را با رضا و غضب خدا تنظیم می‌کند. نهایت این کار، حق‌محوری است و اگر اکثر بشریت به این مرتبه برسند جامعه مهدوی شکل می‌گیرد؛ در این جامعه من و ما و خواست فردی و غیرخدایی به کنار می‌رود و خدا و حق‌محوری جایگزین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، استاد حوزه علمیه، در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) که در این موسسه، برگزار شد با بیان اینکه فاطمه اطهر(س) در بینش کتاب و سنت، صراط مستقیم خداوند است، گفت: هر کسی که از این صراط منحرف شود، در گمراهی و ضلالت است؛ در صحیح بخاری، مسلم، ابن‌داود و در همه منابع شیعی این روایت بیان شده است که «ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک»؛ نظام آفرینش بر رضا و غضب استوار است و در هر مظهری به شکلی بروز و ظهور می‌یابد.

وی افزود: گفته می‌شود اگر کره زمین ریزریز شود باز هم اجزای آن به هم می‌پیوندند و جذب یکدیگر می‌شوند؛ زیرا عالم اعم از نباتات و حیوانات و انسان‌ها دارای جاذبه و دافعه هستند و به سمت چیزی جذب می‌شوند که طبعشان به آن تمایل دارد و برعکس.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه رضا و غضب در عالم انسان منهای ویژگی‌های عارضی مانند ایمان و کفر، تابع قبح و حسن عقلی است، تصریح کرد: انسان هر چه را عقل نیکو بپسندد به سمت آن می‌رود و هر چه را نیکو نپسندد عقل باعث دوری او از آن می‌شود. دین هم عقل را قبول دارد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: غرب امروز به خصوص آمریکا و اروپا، دنیای سرقت و سارقان و دزدان است؛ لذا نظام جمهوری اسلامی با دنیای الحاد مانند چین و روسیه می‌سازد، ولی با استکبار و زورگویان سازگاری ندارد. اسلام و عقل نمی‌گوید هر کسی که ملحد و کافر است او را بکشید، نه پیامبر(ص) و امام علی(ع) چنین کردند و نه مورد قبول عقل است.

حت الاسلام و المسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه رضا و غضبی که پیامبر(ص) درباره حضرت فاطمه(س) فرمود از هیچ کدام این انواع نیست، اظهار کرد: انسان‌های مؤمن والا مرتبه به جایی می‌رسند که رضا و غضب خود را با رضا و غضب خدا تنظیم می‌کنند؛ نهایت این کار حق‌محوری است و اگر اکثر بشریت به این مرتبه برسند جامعه مهدوی شکل می‌گیرد؛ در این جامعه من و ما و خواست فردی و غیرخدایی به کنار می‌رود و خدا و حق‌محوری جایگزین می‌شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: براساس این روایت، رضای حضرت فاطمه(س)، محور شده است؛ یعنی رضای خدا هم رضای حضرت فاطمه(س) و غضب خدا هم غضب حضرت فاطمه(س) است؛ آیا با توجه به این حدیث، فاطمه معصوم نیست؛ این روایت نشان می‌دهد راه فاطمه راه حق است و آن قدر به کمال رسیده که هر چه اراده کند خدا اراده کرده است. کسانی که راه حضرت فاطمه(س) را می‌روند نباید در مسیر حرکت خود تردید کنند. مکتب ما که مکتب فاطمه است، یقین داریم درست است، ولی مخالفان حضرت فاطمه(س) باید در مسیر حرکت خود شک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی سبزواری با اشاره به خطبه فدکیه گفت: آن حضرت در بخشی از این خطبه خطاب به مردم مدینه فرمودند که شما «قوادم» یعنی پیشتازان در مقاومت و یاران پیامبر(ص) را که از ابتدا تا انتها در خدمت وحی بودند، رها کردید و به «ذنابی»، کسانی متوسل شدید که نمی‌توانند جامعه اسلامی را اداره کرده و به پیش ببرند باعث کمال شما شوند. حضرت در این خطبه ادامه دادند که شما (مردم مدینه) گفتید علی جوان و بی‌تجربه است ولی به افرادی چسبیدید که پیر و فرتوت و فاسد بودند و با همین بهانه‌ها نیروهای مؤمن را از صحنه بیرون کردید.

وی افزود: روزی پوتین با رئیس جمهور ایتالیا تماس می‌گیرد و خبر از وجود جاسوس آمریکایی در کابینه آنها می‌دهد وقتی پیگیری می‌کنند می‌بینند که معاون رئیس جمهور جاسوس و کارش این است که نگذارد نیروهای کاربلد و متخصص وارد دولت شوند. امروز در کشور ما هم یک جمع بزرگی از دلالان جاسوس، بی‌رحم و متجاوز هستند که یک روز نمی‌گذارند مردم راحت باشند و برای همه چیز از جمله مواد غذایی مردم بحران درست می‌کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: وقتی می‌گوییم حضرت زهرا(س) در صدیقه بودن، طاهره و بتول بودن و ...نمونه است و هر نامی از فاطمه حکایت از وجود باطنی او دارد؛ وقتی به ایشان طاهره می‌گوییم؛ یعنی حقیقت وجودی او پاکی و طهارت است. وقتی می‌گوییم صدیقه است یعنی بر ذات، نیت، اعضا و جوارح او صداقت حاکم است؛ لذا فاطمه فقط برای زنها الگو نیست بلکه الگوی برای همه بشریت است. نقل است که امام زمان(عج) فرمود: «نحن حجج الله علی خلقه و فاطمة(س) حجةالله علینا»؛ یعنی حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) امام الائمه(ع) است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما