جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
سلسله نشست های نخستین پیش همایش مرجعیت علمی قرآن کریم با عنوان گستره مرجعیت علمی قرآن از دیدگاه آیه الله جوادبگی آملی و آیه الله مصباح یزدی
در موسسه معصومیه خواهران صورت گرفت؛
نخستین پیش همایش مرجعیت علمی قرآن کریم؛
به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران نخستین پیش همایش مرجعیت علمی قرآن کریم به همت مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه برگزار شد.
در این برنامه تعداد هفت اثر توسط محققین ارائه شد
ششمین اثر توسط سرکار خانم ملبوبی به موضوع "گستره مرجعیت علمی قرآن از دیدگاه آیه الله جوادی آملی و آیه الله مصباح یزدی" پرداخته شد.
وی بیان داشت، قرآن دارای بالاترین ظرفیتهای علمی در رفع نیازهای بشر است و این توانمندی باعث شده که اندیشۀ مسلمانان را به خود معطوف کند. با مداقّه در سیر حیات علمی مسلمانان، نظریاتی مبنی‌بر این مطرح شده است که کلّیات همۀ علوم، از قرآن قابل استخراج است. پرسش مهم این است که گسترۀ مفهوم مرجعیت علمی قرآن باتوجه ‌به دیدگاه آیه الله جوادی آملی و آیه الله مصباح یزدی چیست؟
عرصه های مرجعیت علمی قرآن کریم بر اساس طبقه بندی رایج علوم شامل سه دسته علوم اسلامی، انسانی و طبیعی می باشد.وی در ادامه با هدف واکاوی نظریات آیة‌اللّه جوادی‌آملی و آیة‌اللّه مصباح‌یزدی به مبانی گسترۀ مرجعیت قرآن از حیث داشتن قابلیت‌ استناد پرداختند.
دبیرعلمی این پیش همایش حجت الاسلام والمسلمین مرتضی غرسبان و ناقدان  حاضر در این برنامه حجج اسلام والمسلمین فیروزمهر و موسوی عبادی می باشند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما