جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
..
نشست
دغدغه زهرای اطهر(س) بی کسی و غربت امام زمانش بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آخرین شب از سوگواری شهادت صدیقه طاهره(س) با حضور اساتید، فضلا، طلاب و عموم شیفتگان عصمت و طهارت(ع) و خانواده هایشان در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در این مراسم در سخنانی به تبیین وصیتنامه حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: اگر در جامعه ای ظلم واقع شود حتما جور هم محقق خواهد شد، خلافت و وصایت را از امیرالمومنین(ع) غصب کردند و به کسانی دادند که اهلیت و شانیت آن را نداشتند.

وی افزود: به اذعان خود آن غاصبان علی(ع) از همه برتر و شایسته بود، اما متاسفانه صراط مستقیم را که وجود مبارک و نازنین امیرالمومنین علی(ع) بود کنار گذاشته شد و زهرای مرضیه(س) دغدغه اش غربت و بی کسی امام زمان خودش بود.

این سخنران حوزوی خاطرنشان ساخت: چه کردند با مولا امیرالمومنین(ع) که حضرت با چاه درد و دل می کردند و کسی را پیدا نمی کردند که حقایق و معارف الهی را به او بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه سخنان خود به قرائت فرازهایی از وصیت نامه با عظمت حضرت زهرا(س)اشاره کرد و گفت: اوُصیکَ یا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی علی جان من که مردم من را از یاد نبر، به زیارت قبر من بیا، علی جان می دانم بی کس و یار می شوی، نروی در نخلستان ها داد بزنی، به زیارت قبر من بیا اِذا اَنَا مِتُّ علی جان! وقتی من مُردم، فَتَوَلَّ اَنْتَ غُسْلِی خودت مُتکفل غسل من شو، وَ جَهِّزْنِی؛ خودت من را کفن کن، وَ صَلِّ عَلَیَّ خودت بر من نماز بخوان وَ اَنْزِلْنِی قَبْرِی خودت با دست خودت من را تو قبر بگذار، وَ ألْحِدْنِی؛ علی جان خودت لحد رویم بچین، وَ سَوِّ التُّرابَ عَلَیَّ خودت خاک بر رویم بریز، علی جان، علی جان من را که دفن کردی، وَ اجْلِسْ عِنْدَ رَأسِی قَبالَهَ وَجْهِی؛ بشین بالا سرم مقابل صورتم؛ فَاَکْثِرْ مِنْ تِلاوَهِ وَالدُّعَاءِ، بشین برایم قرآن بخوان، دعا بخوان ولی مگر می شود علی فاطمه اش را از یاد ببرد.

وی افزود: حضرت در ادامه وصیت نامه شان آورده است که ذا تَوَفَّیتُ لا تُعْلِمْ اِلاّ اُمَّ سَلَمَهَ وَ اُمَّ اُیمَنَ وَ فِضَّهَ وَ مِنَ الرِّجالِ اَبْنَی؛ حسن و حسین؛ اینها دستشان به تابوت نمی رسد؛ وَ الْعَبّاسَ وَ سَلْمانَ وَ عَمّاراً وَ المِقْدادُ وَ اَبّاذَرَ وَ حُذَیفَهَ؛ با خود علی هفت نفر وَ لا تُدْفِنِّی اِلاّ لَیلاً وَ لا تُعْلِمْ قَبْرِی اَحَداً شب دفنم کن و احدی از محل دفنم باخبر نشود.

سخنران این مراسم ابراز داشت: این وضعیت حضرت زهراست، اما در این وصیت ها، وصیت مکتوب هم دارد، علت اینکه حضرت زهرا می فرمایند راضی نیستم مردم بر من نماز بخوانند؛ وصیت مکتوب آن حضرت است که لا تُصَلّی عَلَیَّ امَّه نَقَضَت عَهدالله و عهد ابی رسول الله فی امیرَالمُومنین علی؛ امتی که نقض کردند عهد خدا و رسولش را درمورد امیرالمومنین، راضی نیستم تو تشییع ام شرکت کنند و بر من نماز بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در ادامه وصیت خود دارند که یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاهِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَهَ أبَداً علی جان من نفس های آخرم را میزنم، بنشین حرفهایم را گوش بده چرا که دیگر صدای فاطمه رو نخواهی شنید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای مرتضی حیدری آل کثیر، وی اشعاری در فضائل و مناقب آن حضرت خواند و مادح اهل بیت(ع) نیز به روضه خوانی و سینه زنی پرداخت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر.
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما