جمعه 31 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست فرهنگی
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام ابراهیمی استاد دانشکده افسری امام حسین

به گزارش روابط عمومی موسسه، نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی استاد دانشکده افسری امام حسین (علیه السلام) با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی (تحلیل متن بیانیه رهبر معظم انقلاب) مورخ 97/12/13 در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با نگاهی اجمالی، سرگذشت چهل‌ساله‌‌ی انقلاب اسلامی و برکات آن، تفاوت چالش‌های دیروز و امروز انقلاب با مستکبران، ظرفیت‌های مهم کشور برای گام دوم انقلاب، نیروی انسانی مستعد و کارآمد و فرصتهای مادّی کشور را از کلیت این بیانیه عنوان نمود.

 وی چیستی و چرایی بیانیه، اهمیت بیانیه برای انقلاب، اصل انقلاب و این برهه از زمان، غرض از بیان بیانیه، مخاطب بیانیه و چرایی آن، عرصه‌های امید مقام معظم رهبر انقلاب به جوانان، مساله جهاد و مطالبه‌ی آن، مروری بر توصیه‌ها و دلیل انتخاب عنوان این بیانیه را از جمله مباحث قابل طرح در این جلسه معرفی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن اشاره و تحلیل بیانات رهبری در گفت و شنود با ميهمانان خارجى شركت‏كننده در مراسم دهه ‏ى فجر (14/ 11/ 1370)، سر آغاز مباحث این بیانیه را اول انقلاب دانست و اظهار داشت: عنوان گام دوم انقلاب دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی(فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم) است که لازمه‌ی آن تحول معنوی، فهم کارساز مباحث اسلام وحرکت به سمت جامعه و دنیای اسلامی، می باشد.

 وی با تاکید برنگاهی عمیق و مجدانه به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت توحید در تمدن سازی، غرض این بیانیه را گفتمان‌سازی و انگیزه‌بخشی و رفتارسازی دانست و گفت: تا زمانی که مباحثی را که می شنویم با مبانی اسلام ارتباط ندهیم این مباحث برای ما انگیزه بخش نخواهند شد. درک این مباحث باید به گونه ای باشد که در رفتار عامه‌ی مردم و نخبگان دیده شود. لزوم خودسازی تغییر خُلقیات به جهت تغییر رفتار، به خاطر تعهدزایی ایمان به توحید و تعهدزایی ایمان به تکریم انسان است.

 وی افزود: لزوم جامعه پردازی به خاطر تعهدزایی ایمان به نبوت و لزوم تمدن‌سازی به جهت تعهدزایی ایمان به توحید، ایمان به تکریم انسان و ایمان به نبوت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با توضیح بیانات رهبری مساله جهاد و مطالبه‌ی آن را
1.جهادِ زدودن ترس و نا امیدی از خود و دیگران

2. جهاد علمی
3.
جهاد گسترش معنویت در جامعه
4.
جهاد مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و عرصه‌های امید مقام معظم رهبری به جوانان را اجرای عدالت و سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما