پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
پاسخگو
برگزاری کارگاه تبلیغی پاسخ به شبهات ماه مبارک رمضان با موضوع گونه شناسی شبهات مربوط به ماه صیام

به گزارش روابط عمومی موسسه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن هاشمی جزی، طی بر‌گزاری کارگاه تبلیغی پاسخ به شبهات ماه مبارک رمضان با موضوع گونه شناسی شبهات مربوط به ماه صیام مورخ5/2/98 که در سالن علامه طباطبایی موسسه آموزش عالی حوزوی (خواهران) برگزار شد اظهار داشت: در قرآن 35 روش در جهت پاسخ‌گویی به سوالات وجود دارد. در پاسخ‌گویی به سوالات پالایش سوال بسیار مهم است. شناختِ قواعد، مبانی و جنبه‌های علمی سوال، مخاطب شناسی، شرایط سنجی، تحلیل سوال بر اساس الگو‌‌های مناسب و جریان شناسی شبهات در امر پاسخ‌گویی از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی جزی، شبهات و پرسشهای مبتنی بر تکلیف گریزی)گریز محور) نگرش باستان‌گرایی و قومیتی به عبادت ِرمضان)قومیت محور(، نگاه علم محور بر فریضه روزه‌داردی)علم محور(، شبهات مبتنی بر خوانش‌های جدید از متون دینی)روشنفکری دینی محور(؛ شبهات متفرقه) چرایی تکلیف، شب قدر، نزول تدریجی و دفعی، مهمترین پرسش‌ها و شبهات روزه‌داری معافیت و مجوز قلابی برای روزه نگرفتن)، کنکور، ضعف زاید، مریضی و... (توجه دادن به هدف روزه داری)، حس درد، فقر( برای فرار از روزه)؛ لیست کردن ضررهای روحی و جسمی روزه‌داری، تثبیت روزه در ایام خاص، عربی بودن عبادت رمضان و تبعیت از اعراب با روزه داری را از جمله مسائل مهم درگونه شناسی شبهات ماه صیام دانست.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ابزارهای طراحی شبهات به شیوه‌های چند رسانه‌ای، گفتاری و شنیداری، متنی و مکتوب در جهان و سطح جامعه وجود دارند که شناخت این ابزار‌ها و فراگیری شیوه های گوناگون پاسخ‌گویی در شرایط مختلف برای یک پاسخ‌گو الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی جزی پس از طرح مهمترین پرسش‌ها و شبهات مربوط به روزه‌داری، شبهات مقایسه‌ای و شبهه جابه‌جایی ماه رمضان در طی سال به ارائه روش‌های مختلف پاسخگویی پرداخت وعلاوه بر پاسخ به پرسش‌های طلاب، منابع متعدد مطالعاتی معتبر را به مبلغین معرفی نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما