پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
بازی
دومین جلسه از سلسله دوره‌های تربیت مبلغ سبک زندگی با موضوع بازی و اسباب بازی در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)

به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) در دومین جلسه از سلسله کارگاه‌های دوره پودماني تربيت مبلغ مصرف فرهنگي(سبک زندگی) با هدف پرورش مبلغ تخصصی سبک زندگی ، با موضوع بازی و اسباب بازی سرمدی مسئول موسسه قرآنی تبیان و موسس شهربازی معارفی،در خصوص هنر هم‌بازی شدن با فرزندان از سن نوزادی تا سنین بالاتر اظهار داشت: یکی از علائمی که والدین در بازی با فرزندان خود باید رعایت کنند این است که سن خود را تا سن کودکی تنزل بدهند. اهمیت دادن به کودک باعث رشد حس احترام درآن‌ها می شود. والدین در نقش یک همبازی باید شخصیت فرد عاقلتر و توصیه کننده را بازی کنند تا به واسطه آن با زیرکی و هوشمندی مفاهیم عاطفی، تربیتی، اجتماعی وبهداشتی را به کودک انتقال دهند.

وی در خصوص انتخاب یک هم‌بازی خوب برای کودک افزود: بهترین نظارت بر بازی کودکان از سن 2 تا 6 سالگی توسط والدین رخ می‌دهد اما آیا این نظارت در سال‌های بعد هم اتفاق خواهد افتاد؟ طبیعتا کودک با قرار گرفتن در بازی‌های گروهی در مدرسه و محله از محدوده نظارت والدین خارج خواهد شد بهترین راه برای کنترل این موضوع رفتار روانشناسانه والدین در انتخاب یک همبازی خوب برای آنها است.

وی با پاسخ به ا ین سوال که چرا بازی کودکان جدی گرفته نمی شود اظهار داشت: نا آگاهی از ضرورت بازی، مساوی دانستن بازی با سرگرمی، بی معنا دانستن برخی از بازی‌ها، نا‌آگاهی از انواع بازی‌ها، حوصله نداشتن والدین، ویژگی‌های زندگی مدرن، رکود در زندگی مدرن، نظم خشک در زندگی مدرن، سیطره رسانه، عدم امکانات کافی برای بازی‌، وقت‌گیر بودن بازی، تعداد کم بچه، حوصله نداشتن خود بچه ها، عادت به رسانه، تصویرغیر جذاب از بازی‌های غیر رسانه ای، درد‌سرهای سرگرمی‌های غیر رسانه‌ای از مواردی است که باعث کم توجهی به بازی کودکان می‌شود.

موسس شهر بازی معارفی در پایان سخنان خود ضمن معرفی انواع بازی خلاقانه با اشاره به برنامه‌ریزی در بازی کودکان، تشویق به ساختن بازی و تعمیر اسباب بازی توسط آنها، مشارکت والدین، بچه شدن آنها در هنگام بازی، فعال و همراه با حرکت بودن، بدون ترس و دغدغه بودن، انتخابی بودن بازی نه تحمیل آن، تنوع، افزایش تجربه، رقابتی، بیرونی و درونی بودن(محیط درون و بیرون از خانه)، واقعی و طبیعی، زمینه ساز خلاقیت، قابلیت همکاری با دیگران، نتیجه بخش و در معرض دید بودن را از جمله خصوصیات یک بازی مفید معرفی کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما