پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
زندیه
آئین افتتاحیه سال تحصیلی طلاب سطح سه رشته فلسه و کلام با سخنرانی حجت الاسلام زندیه
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی حجت الاسلام والمسلمین مهدی زندیه در مراسم افتتاحیه ورودی های رشته فلسفه اسلامی مؤسسه  با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند: طلب علم از حج و جهاد و نماز در راه خدا فضیلت بالاتری دارد، گفت: از قدیم طلاب علوم دینی در حوزه ها با خواندن پانزده سال درس یعنی هشت سال سطح و هفت سال هم درس خارج در چندین رشته از جمله فقه و اصول، مجتهد و صاحب نظر می شدند.افزود:یکی از دلایل موفقیت گذشتگان که در این مدت نسبتا کم علاوه بر فقه و اصول در دروس دیگر هم مجتهد می شدند این بود که هر چه می خوانند درست و عمیق می خواندند و در دقت در مطالب کوتاهی نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین زندیه افزود : اگر فلسفه و کلام و منطق و معرفت شناسی و.. می خوانید باید خوب بخوانید و صرفا وقت خود را برای گرفتن مدرک صرف نکنید؛ باید مباحث به قدری دقیق خوانده شود که بعد از چند سال مجتهد و صاحبنظر شوید.
مدیر گروه کلام و فلسفه اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی  معصومیه(خواهران) با بیان اینکه اگر دروس به شکل موجزوجزوه ای خوانده شود نتیجه خوبی به دست نمی آوریم، اضافه کرد: از دیگر دلایلی که باعث موفقیت علمای گذشته بوده است اخلاق و تهذیب نفس، مراقبه و خودسازی است. رفتار و گفتار و کردار ما در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ما اثرگذار است .ای بسا گفتارها و رفتارهایی ازما باعث کم شدن برکت زندگی و روزی وتوفیقات در تحقیق و تالیف و تدریس و قدرت تفکرمان شود.
حجت الاسلام والمسلمین زندیه اضافه کرد: اگر مقداری مراقبه نداشته باشیم در زندگی دچار مشکل می شویم؛ بنده چندین بار از آیت الله بهجت در مسیرشان به سمت مسجد دستور معنوی خواستم و ایشان در همه موارد بر مراقبه نفس تاکید داشتند.
وی گفت: تجربه بنده که حاصل 50 سال تحصیل در حوزه است که طلاب، مطالب  زیادی می خوانند ولی گاها به خاطر سطحی خواندن و به روز نبودن معلومات عمدتا در بحث پاسخگویی به شبهات و سؤالات و ... دستشان پر نیست لذا ما در موسسه معصومیه (خواهران) درصدد هستیم تا طرحی اجرا کنیم که طلاب وقتی وارد سطح سه شدند زمینه تخصصی خود را نیز تعیین کنند و تا آخر به همان میزان جلو بروند .مثلا فردی که در عرصه تخصصی الحاد مدرن میخواهد کار کند. یا در رشته تاریخ فلسفه، ایمان پژوهی و گرایشات دیگر به صورت تخصصی میخواهند کار کنند بایستی همه هم و غم خود را در همین زمینه بگذارد.
ایشان افزودند: الان در عرصه الحاد مدرن شبهات زیادی از سوی غرب درنفی خدا مطرح می شود و کسی که می خواهد در این زمینه فعالیت علمی داشته باشد باید فیزیک کوانتوم و زیست شناسی بخواند و به مطالب فلسفی و زبان انگلیسی هم تسلط یابد بنابراین جزوه خوانی و نمره گرفتن طلاب را به نتیجه مطلوب نمی رساند.
حجت الاسلام والمسلمین زندیه در پایان سخنان خود  افزود: یک فرد نمی تواند حتی در همه زمینه های خداشناسی متخصص شود بلکه باید خودِ این مسئله هم گرایشی شود؛ امروز گروه گروه جوانان ما را به سمت الحاد می برند، حتی برخی خواص را هم به سمت تفکرات منحرف در بحث وهابیت و یا الحاد می کشانند.واین وظیفه ما طلاب را مضاعف می کند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما