پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
ضرورت تربیت طلاب در تراز حوزه‌های علمیه خواهران/ راه اندازی کانون دانش‌آموختگان در دستور کار است



رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران قم گفت: در امر پژوهش به دنبال این هستیم، طلابی محقق، اهل قلم، توانمند و در تراز حوزه های علمیه خواهران تربیت کنیم تا بتوانند اندوخته های علمی خود را با توجه به توانایی هایی که کسب کرده اند به خوبی منتقل کنند.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام عباس عشرتی در همایش دیدار یار دیرین(دانش آموختگان استان قم) که در روز دوشنبه 15 آذرماه 1400 در سالن همایش های آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه معصومیه با حفظ اصالت حوزوی در بخش خواهران باید به یک مجموعه علمی، پژوهشی و فرهنگی جریان ساز در عرصه های  مختلف فرهنگی، اجتماعی تبدیل شود.
وی با بیان این که در بخش آموزش سعی داریم استانداردها را رعایت کرده و با بهره گیری از اساتید خوب و مبرز، طلابی توانمند در عرصه های علمی تربیت و تحویل جامعه دهیم، افزود: پایه علمی طلاب اگر قوی باشد قطعا در انجام رسالت های حوزوی موفق تر خواهند بود و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی را خواهند داشت.
رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران قم با اشاره به فعالیت های پژوهشی مؤسسه، ادامه داد: در امر پژوهش به دنبال این هستیم، طلابی محقق، اهل قلم، توانمند و در تراز حوزه های علمیه خواهران تربیت کنیم تا بتوانند اندوخته های علمی خود را با توجه به توانایی هایی که کسب کرده اند به خوبی منتقل کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران، سوق دادن پایان‌نامه‌ها به سمت حل مسائل جامعه و موضوعاتی است که در حال و آینده مفید فایده برای بانوان باشد و در همین راستا هسته‌های مطالعاتی «اخلاق و معنویت»، «تحکیم نظام خانواده»، «اسلام و تمدن»، «وهابیت و جریان های تکفیری»، «معرفت شناسی»، «امامت پژوهی» و .... راه اندازی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی، کسب رتبه های برتر پژوهشی توسط طلاب و دانش آموختگان مؤسسه به ویژه در جشنواره علامه حلی(ره) را مؤید فعالیت های خوب پژوهشی عنوان کرد و گفت: این مسئله بارقه امیدی است تا در این مسیر بیشتر و بهتر گام برداریم.
وی با بیان این که در بخش فرهنگی نیز تربیت مربی خانواده را داشته ایم و مربیان خوبی تربیت و مشغول به فعالیت در سطح کشور شده اند، بیان داشت: دوره امداد فرهنگی نیز در شرف برگزاری است و از اساتید مبرزی برای دوره دعوت به عمل آمده است.
رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران افزود: امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که صورت می گیرد، کانون دانش آموختگان چابک، توانمند و در تراز ملی و کشوری تشکیل دهیم تا الگویی برای سایر مدارس علمیه باشد و بتوانیم در این کانون مدلی را طراحی و اجرا کنیم که به تأثیرگذاری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بینجامد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون دانش آموختگان می تواند بازوی خوبی برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی و حتی در برخی مواقع فعالیت های اقتصادی باشد.



 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما