پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
جشن میلاد حضرت زهرا (س) و نشست بصیرتی «ماهیت و حیثیت دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی»



حجت الاسلام والمسلمین یاسر ماهری:
بزرگترین تهدید و هدف گذاری فعلی دشمنان،  دشمنی تمدنی است
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، همزمان با آغاز ده مبارک فجر، و قرار گرفتن در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و ولادت امام خميني ره،  به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی مراسم جشن میلاد مبارک حضرت زهرا س و روز زن  همراه با نشست بصیرتی «ماهیت  و حیثیت دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی» در سالن جلسات علامه طباطبایی ره، برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین ماهری ضمن نقل انتقاد ها و ایرادهایی که برخی به سخنان رهبری در اصرار برای بحث درباره دشمنی با دشمنان دارند، به سوره مبارکه فاطر اشاره کرد و گفت:
قرآن می فرماید: ان الشّیطان لکم عدو.. یعنی شیطان دشمن شماست. اما قرآن این حد را کافی نمی داند بلکه دستور می دهد: فاتّخذوه عدوا. یعنی دشمنی شیطان را جدی بگیرید تا شما هم فعال شوید.
وی در ادامه در تبیین علت و چرایی تاکید بر دشمنی با دشمنان عنوان کردند: اگر شما حیثیت  «دشمنی دشمن را دشمن دانستن»،  نداشته باشید،  دچار خسارتی بزرگ می شوید.
استاد حوزه و دانشگاه در تبیین برکات تربیتی دشمن دانستن دشمنان، با استناد به جمله معروف شهید قاسم سلیمانی مبنی بر «فرصتی که در تهدیدهاست، در خود فرصت ها نیست»،  گفت: توجه به دشمنی دشمنان پتانسیل های نهفته ما را روشن می کنند.
وی به فرصت ایجاد شده در ماجرای بروز کرونا برای کشور در سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار کرد: در اوج تحریم ها و نقدهای جدی به عملکرد برخی مسئولین و تا قبل از بروز کرونا ما حتی در تهیه ماسک مشکل داشتیم لکن تهدید کرونا در اوج تحریم‌ها فرصت و سببی شد که پتانسیل‌های نهفته و خفته ما بیدار شود و هم اکنون ما حتی در بحث تولید دستگاه‌های تنفسی جزء کشورهای برتر و صادر کننده جهان قرار بگیریم.
حجت الاسلام ماهری با اشاره به بیانات رهبری در خصوص وجود همیشگی چالش با غرب و تهدیداتی که در عرصه نظامی در طول 40 ساله اخیر صورت گرفته افزود: ما در بحث نظامی 40 سال پیش چالش داشتیم و اکنون هم چالش داریم اما ماهیت این دو چالش متفاوت است زیرا 40 سال پیش چالش ما چالش «درخواست وسیله برای دفاع از خود در برابر حملات دشمن» بود ولی امروز چالش ما چالش بر سر «حق ما برای استمرار تولیدات پیشرفته نظامی برای کشور» است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته و در ملاقات با شاعران گفت: ما تا تهدید نشویم فعال نمی شویم.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مشکل اساسی دشمنان با ما را مشکل تمدنی دانست و با اشاره به نسخه تمدنی غرب برای زندگی گفت: «مشکل ما از آنجایی است که از اسلام فاصله می گیریم.
وی در نهایت با موشکافی ریشه مشکلات بر توجه به فاصله گرفتن از انقلابی بودن تاکید کرد و افزود:
بزرگترین تهدید و هدف گذاری فعلی دشمنان، دشمنی تمدنی است و برنامه ریزی بلند مدت دشمنان برای تهدید خانواده و تهدید کودکان به عنوان مهمترین موضوع تمدن غرب موید این مطلب می باشد.
شایان ذکر است که در ابتدای این جلسه به صورت حضوری و مجازی با حفظ و رعایت کامل پروتوکلها و ضوابط فاصله گذاری اجتماعی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما