جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
مراسم طلیعه حضور ویژه طلاب سطح4 سال تحصیلی1400



حجت الاسلام والمسلمین عشرتی:
یکی از آفات زمان تحصیل  فراوانی اشتغال و کم توجهی به تحصیل است
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) نشستی به عنوان طلیعه حضور ویژه طلاب ورودی سال تحصیلی 1400 در سطح4 برگزار شد
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عشرتی ضمن خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای طلاب جدیدالورود موسسه در مقطع تحصیلی سطح 4 اظهار داشت: شرایط حاضر جامعه امروز ما به گونه ای است که نسل ما در گیرحواشی مختلفی هستند زرق و برق دنیا و شرایط زندگی در جامعه کنونی با بیست سال گذشته بسیار متفاوت شده است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت حوزه های علمیه در بخش خواهران تصریح کرد: توجه به حوزه های علمیه در بخش خواهران امر اجتناب ناپذیری است و این زنان هستند که تربیت فرزندان را در دست دارند و اگر در جامعه ما یکسری ضعف هست به واسطه این است که دشمن به وسیله جنگ نرم زنان و دختران جامعه را مورد حمله فرهنگی قرار داده است و اگر قرار است با این معظل مبارزه بشود طبعیتا آموزش سبک زندگی اسلامی و مباحث تربیتی توسط حوزه های علمیه باید اتفاق بیفتد.
رئیس موسسه درادامه سخنان خود افزود: یکی از وظایف طلاب سطح 4 این است که باید بدانند در منظومه تربیت بانوان در کجای کار قراردارند و باید خود را در این عرصه احساس و تعریف کنند و صرفا هدف گرفتن مدرک نباشد.
حجت السلام عشرتی گفت: طلبه باید وظیفه خود را در قبال آینده خود و اطرافیانش بداند و بشناسد. باید برای تاثیر گذار بودن خود برنامه داشته باشد اگر بدون برنامه باشدقطعا این مسیر، مسیری اشتباه است.
 استاد اخلاق افزود: موسسه معصومیه این را وظیفه ی خود میداند که در راه آرمان های دین با تقدیم افراد توانمند در رشته های مختلف عرصه علوم حوزوی به عنوان مبلغ، استاد و پژوهشگر به جامعه نیرو سازی کند.
 رئیس موسسه گفت طلبه باید خود را به مراتب عالی علمی و مهارت ها ی متعدد مسلح کند تا بعد از اتمام تحصیل و برگشت به شهر ومحل زندگی خود بتواند موثر باشد و افرادی را مانند خود تریت کند و تحویل جامعه بدهد.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در پایان سخنان خود با تاکید بر امر انتخاب موضوع پایان نامه ها از همان ابتدای سال تحصیلی، بهره مندی از نظر اساتید و مشورت با آنها و استفاده از کتابخانه غنی موسسه افزود: از طلاب تقاضا دارم که وقت لازم را برای تحقیق و پژوهش در مقطع سطح 4 بگذارند تا خدای نکرده با اشتغالات جفایی به درس نشود باید همت کرد زیرا یکی از آفات زمان تحصیل  فراوانی اشتغال و کم توجهی به تحصیل است.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما