سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
شروع ثبت نام سطح 3 و 4 در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران



معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با بیان اینکه پذیرش سطح سه و چهار در این موسسه از 13 اردیبهشت آغاز شده است گفت: هم اکنون 684 طلبه در موسسه معصومیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش روابط عمومی موسسه ، فاطمه محمدی، معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه(خواهران)، طی مصاحبه ای به تشریح برنامه‌های این معاونت پرداخت و گفت: موسسه معصومیه از سال 1363فعالیت خود را با برگزاری دوره های آموزشی پودمانی برای طلاب شروع کرد.
وی با بیان اینکه چند سال بعد دوره‌های آموزشی رسمی در سطح دو آغاز شد تصریح کرد: از سال 1385 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه، علاوه بر سطح دو، در مقطع سطح سه هم نیز در چند رشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد که الحمدلله امروز در با لطف و عنایت پروردگار و تلاش همکاران در9 رشته طلبه داریم.
محمدی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این موسسه بعد از فراغت از تحصیل به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مشغول می شوند اظهار کرد: رشته‌هایی که هم اکنون در حال ارائه در سطح سه در موسسه است شامل؛ فقه و اصول، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مطالعات اسلامی زنان، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی ، کلام اسلامی و اخلاق  ، تربی دینی و ... می‌شود.
وی افزود: هم اکنون 684 طلبه در سطوح مختلف این موسسه مشغول تحصیل علم هستند؛ 221 نفر در سطح دو، 322 نفر در سطح سه و 141 نفر در سطح چهار که آموزش سطح چهار هم از سال 1393 به صورت رسمی در 4 رشته ی: حکمت متعالی ، فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و علوم  معارف قرآن شروع شده است.
خانم محمدی اظهار کرد: پذیرش حوزه خواهرانِ مرکز مدیریت در سال جاری از اول اردیبهشت شروع شد و پذیرش موسسه معصومیه  هم در سال جاری از 13 اردیبهشت ماه، آغاز شده است؛ البته در سال جاری پذیرش در سطح دو را نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تحصیل بانوان در این موسسه رایگان است، افزود: در کنار تحصیل، یکسری مهارت‌ها مانند تدوینگری، فتوشاپ، عکس نوشته، مقاله نویسی پیشرفته، تربیت مربی خانواده و تربیت استاد، برپایی نشست‌های خانوادگی جهت تحکیم خانواده و ... هم آموزش داده می‌شود زیرا همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند طلاب باید با ابزار روز آشنا باشند.
معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تصریح کرد: فارغ التحصیلان آشنا به تربیت و مشاوره  این موسسه در قالب حضور در موسسات فرهنگی و مهد کودک‌ها به ارائه خدمت به جامعه می‌پردازند همچنین در موسسه، مرکز پژوهش‌های اسلامی وجود دارد که طلاب علاقه‌مند به پژوهش می‌توانند به پژوهش‌های کاربردی ناظر به نیازهای روز بپردازند.
محمدی با بیان اینکه استفاده از استادان مجرب حوزه و دانشگاه و وجود کتابخانه غنی و مجهز از مزایای موسسه آموزش عالی معصومیه است افزود: برگزاری دوره‌های تربیت مربی در این موسسه از دیگر کارهایی است که انجام می‌شود.
وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری افزود: از ابتدای اسفندماه کلاس‌های مجازی از سوی موسسه با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی در ایتا و فضاهای  مجازی دیگر آغاز شد و 148 کلاس در این مدت داشتیم و 13  کارشناس بر آن نظارت داشتند.
معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران اظهار کرد: 85 الی 90 درصد کلاس‌های ما با موفقیت انجام شد و حتی در پساکرونا بنا داریم یک هشتم یا یک نهم کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم چون امکان اعطای مدرک برای کلاس‌های مجازی برای طلاب حضوری وجود ندارد.
وی افزود: عمده استادان این موسسه در سطح سه و چهار، آقایان هستند ولی در سطح دو تمامی کلاس‌ها با حضور استادان خانم اداره می‌شود. همچنین دوره آموزشی سطح سه در موسسه در قالب حداکثر 11 نیم سال و در سطح چهار از هشت تا 12 نیم سال صورت می‌گیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما