جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
راه اندازی نشریه علمی- پژوهشی در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران



به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی معصومیه (خواهران) حجت‌الاسلام والمسلمین عشرتی رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران گفت: ضرورت دارد که نشریه‌ای علمی – پژوهشی در این موسسه راه‌اندازی شود تا جدیدترین یافته‌ها و دیدگاه‌های پژوهشی طلاب خصوصاً در مقطع سطح 4 در آن منعکس شود.
رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران 16 فروردین ماه در دیدار با آقای جامه‌داران، رئیس اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که با حضور خانم خاضعی‌نیا، معاون پژوهش مؤسسه صورت گرفت، از ضرورت راه‌اندازی نشریه علمی ـ پژوهشی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) در آینده خبر داد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عشرتی اظهار داشت: با توجه به این‌که در حال حاضر ما شاهد حضور فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران، اساتید و طلاب خواهر در رشته‌های مختلف در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه هستیم و ضرورت دارد که نشریه‌ای علمی – پژوهشی راه‌اندازی شود تا جدیدترین یافته‌ها و دیدگاه‌های پژوهشی طلاب در آن منعکس شود.
در ادامه این جلسه آقای جامه‌داران نیز به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت و گفت: تا حد امکان، محتوای نشریه به صورت بین رشته‌ای تعریف شود تا در آینده برای چاپ مقالات، دغدغه و نگرانی وجود نداشته باشد. همچنین سه نام برای نشریه انتخاب شود که ویژگی‌های لازم را داشته باشند و نام‌های پیشنهادی برای هیأت امنای مؤسسه ارسال و مصوبه لازم اخذ شود.
وی افزود: باید موافقت میز مربوطه و مرکز برنامه‌ریزی و بودجه دفتر تبلیغات اخذ و با اداره نشریات دفتر نیز هماهنگ باشید تا پی‌گیری‌های لازم جهت صدور مجوز نشریه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز انجام شود.
در پایان این جلسه، موافقت شد جهت آشنایی پژوهشگران، اساتید و طلاب مؤسسه با سامانه نشریات دفتر و مقالات علمی - پژوهشی، کارگاه‌هایی توسط آقای جامه‌داران و همکاران ایشان در مؤسسه معصومیه(خواهران) برگزار شود. حجت‌الاسلام والمسلمین عشرتی افزود: امروز حوزه خواهران رشته‌های متعددی را تعریف کرده و زمینه را به خوبی برای تحصیل خواهران فراهم کرده تا بتوانند منشأ اثر باشند اگر امروز خواهران از توانمندی علمی خوبی برخوردار باشند، محیط کار به خوبی برای آنان فراهم است.
وی اظهار کرد: ممکن است در برخی محیط‌ها به بانوان میدان ندهند ولی ما باید مُصرانه حضور یابیم.
طبعاً حضور جدی بانوان با سلاح دانش می‌تواند مؤثر باشد، البته در برخی مواقع هم ما خودمان مصرانه پای کار نایستاده‌ایم.
وی در پایان سخنان خود افزود: تأکید مجدد من این است که باید در ضمن تحصیل مباحث کاربردی داشته باشیم تا بعد از طی شدن سال‌های تحصیل بتوانیم از دانش خود بهره ببریم.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما