جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
بازدید معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران از برگزاری امتحانات پایان ترم سال 1400 موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)



معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران:
صحنه‌های زیبایی از همکاری برای برگزاری امتحانات رقم خورد/ آموزش در نیمسال آینده به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی خواهد بود
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، نیمسال دوم تحصیلی را تلفیقی از حضوری و مجازی دانست و گفت: دروس اصلی به شیوه حضوری برگزار می شود و برخی دروس‌ برای رعایت حال خواهران طلبه در خصوص رسیدگی به فرزندان و خانواده، به صورت مجازی خواهد بود.
به گزارش موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ضمن حضور در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه،از روند برگزاری امتحانات حضوری طلاب بازدید کرد.
وی در این بازدید در گفتگویی، در خصوص برگزاری امتحانات به شیوه حضوری گفت: از همه طلاب، اساتید، مدیران و کادر مدارس که در سراسر کشور و در مدیریت‌های استانی، تلاش کردند تا سال تحصیلی امسال به شکل بسیار خوبی به صورت تلفیقی، بخشی به صورت حضوری و بخشی به صورت مجازی برگزار شود، تشکر می کنیم. برای امتحانات پایان نیم سال، متناسب با وضعیت کشور تصمیم گیری شد، با توجه به اینکه شرایط کشور به صورت عادی بود و وضعیت کرونا در حال افول بود، قرار شد امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران افزود: خوشبختانه وضعیت کنونی کشور از نظر وضعیت بیماری کرونا بسیار بهتر شده است و از سوی دیگر در بحث کلاس‌های مجازی و امتحانات، در بعضی از مناطق، طلاب با مشکل ضعیف بودن سرعت اینترنت و کندی آن مواجه بودند؛ به گفته برخی از خواهران در بعضی استان‌ها، گاهی مجبور بودند روی بلندی و تپه روند تا بتوانند درس را گوش بدهند و از اینترنت استفاده کنند. با این وجود، تلاش شد تا در زمان امتحانات حضوری، امکانات لازم فراهم شود تا سختی های آنان هم کمتر شود.
وی با تاکید بر اهمیت بالای مسأله تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه خواهران، گفت: در زمینه کیفیت مباحث تعلیم و تربیت نباید کوتاهی صورت گیرد و تلاش این است که به بهترین نحو این امر انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، فضای مجازی را ظرفیت خوبی برای استفاده صحیح از آن دانست و یادآور شد: علی رغم بستر خوبی که فضای مجازی در برخی عرصه ها فراهم کرده است، اما بسیاری از کلاس‌ها و نیز برنامه‌ها را نمی توان به صورت مجازی برگزار کرد تا تاثیر لازم را داشته باشد. لذا ممکن است که در بحث تعلیم و تربیت افت پیدا کنیم؛ کما اینکه در تمام مراکز این افت وجود داشته است؛ الان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با این معضل روبرو هستند و رسماً هم این موضوع را اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس ها به شیوه حضوری از ابتدای نیم‌سال اول 1400 در حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: قبل از برگزاری کلاس های حضوری، با صدور بخشنامه ای، واکسیناسیون طلاب و کادر و اساتید تأکید و پیگیری شد و بسیاری از خواهران طلبه واکسینه شدند. برای برگزاری کلاس‌های حضوری نیز امکانات و فضا فراهم شد و در ایام امتحانات نیز تقریباً فضای مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور از نظر آمادگی افراد برای حضور در مدرسه آماده شد.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران از برگزاری جلسات متعدد با مدیران و معاونان آموزش در سراسر کشور در خصوص برگزاری امتحانات به شیوه حضوری خبر داد و گفت:  در این باره با تمامی مدیران استان‌ها و معاونان آموزش جلسه داشتیم، مشکلات احتمالی برای طلاب بررسی و راه حل هایی پیشنهاد شد، تعداد بسیاری از خواهران طلبه در این امتحانات شرکت کردند؛ مسئولان استان‌ها نیز با مدارس برای هماهنگی های بیشتر جلسه داشتند، به لحاظ رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، حقیقتاً مدارس سنگ تمام گذاشتند. انصافاً صحنه‌هایی که در اخبار و اطلاعات واصله مشاهده می شود، شعف انگیز است؛ در بعضی مدارس به افراد ماسک جدید می‌دادند، وسایل ضد عفونی کننده برایشان فراهم بود، فاصله‌گذاری‌ها کاملاً رعایت می شد، بعضی مدارس که سالن‌های بزرگ نداشتند، با مراکز دیگر تعامل کرده و از فضای آنان استفاده کردند، حتی از دفتر امام جمعه و مساجد نیز در ایام امتحانات استفاده شد، مهد کودک‌ها در مدارس فعال شد و حتی بعضی از مدارس که مهد کودک نداشتند، مهدکودک‌های بیرونی را فراهم کردند که بچه‌ها را به آنجا بفرستند؛ از ظرفیت فارغ التحصیلان برای نگهداری بچه‌ها استفاده کردند؛ کارهای خوبی در این باره انجام شد و واقعاً صحنه‌های زیبایی از همکاری برای برگزاری امتحانات رقم خورد.
وی از دیگر تدابیر برای برگزاری امتحانات حضوری طلاب را جداسازی طلاب واکسن زده و نزده‌، و نیز اختصاص اتاق‌های مجزا برای افراد مشکوک به بیماری عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران می‌تواند برای همه مراکز علمی آموزشی، الگو باشد؛ تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور، و در مقایسه با حوزه‌های علمیه برادران، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، و ... پیشگام بود و به خوبی خود را نشان داد و اساساً اعتقادمان این است که خانم‌ها در هر کار مثبتی، پیشگام هستند و این برای ما بسیار ارزشمند است.
وی همچنین از دیگر اقدامات مثبت این ایام را تشکیل حلقه‌های مباحثه قبل از امتحان توسط طلاب و نیز حضور استاد برای رفع اشکال دانست و آن را برای آمادگی در امتحانات بسیار مفید و موثر ارزیابی کرد.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نیمسال دوم تحصیلی گفت: قطعاً با بهبود شرایط کشور، کلاس‌های حوزه های علمیه خواهران نیز به صورت حضوری خواهد بود. البته برنامه این است که بعضی از درس‌ها به دلیل رعایت حال خواهران طلبه در خصوص رسیدگی به فرزندان و خانواده، به صورت مجازی باشد. لذا آموزش های ترکیبی خواهد بود. البته دروس اصلی حتماً به صورت حضوری برگزار می شود. در مورد امتحانات هم تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستیم، اگر شرایط کشور طبیعی و عادی باشد، قطعاً تمام امتحانات حضوری خواهد بود.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما