پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
باید کیفیت جذب طلاب را جدی بگیریم و از کیان حوزه های علمیه دفاع کنیم



رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران عنوان کرد:
باید کیفیت جذب طلاب را جدی بگیریم
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی توجه به کیفیت جذب طلاب آن را امری مهم برشمرد و بر اهمیت و حساسیت حوزه‌های علمیه، فارغ‌التحصیلان کارآمد و الگوساز برای نسل‌های بعدی تاکید کرد.
 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس عشرتی در جلسه‌ای با حجت الاسلام والمسلمین فاضل رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و معاونین این مرکز، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام وخیر مقدم به حضار در جلسه‌ای که بدین منظور برگزار شد، مطالبی را در خصوص جذب و پذیرش طلاب بیان کرد.
وی گفت: در طول این دهه اخیر بحث جذب طلبه‌ها فراز و فرود زیادی داشته است. برخی از سالها تقاضا بسیار زیاد بوده وبرخی سالها تقاضای ورود کمتر بوده با توجه به این امر در بستر روند جذب و پذیرش طلاب علاوه بر کمیت باید کیفیت جذب را جدی بگیریم و از کیان حوزه های علمیه دفاع کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی تصریح کرد: هر چه کیفیت جذب طلاب خوب باشد طبعا فارغ التحصیلانی کار آمدتر و الگوساز برای نسل های بعدی تقدیم جامعه اسلامی خواهیم کرد.
رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران افزود: اگر کمیت و کیفیت جذب طلاب کم باشد و به آن توجه نشود آن وقت نتیجه آن ثمر بخش وبا برکت نخواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکثیر رشته‌های تحصیلی در شهر قم از جهاتی خوب و ازجهاتی هم آسیب پذیر است افزود: اگر ثبت نام در برخی رشته ها با استقبال خوب و چشمگیری اتفاق نیفتد، رقابت بین شرکت کنندگان رخ نخواهد داد و اگر رقابتی صورت نپذیرد افراد متوسط رو به پایین وارد حوزه خواهند شد ودر مقابل آنها افراد باهوش و مستعد را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد، نتیجه چنین امری، پایان نامه های قوی را بدنبال نخواهد داشت و ضعف و عدم کارایی بسیار روشن و هویدا خواهد شد.
 وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و هدایت هوشمند طلاب در مقاطع سطح دو، سه و چهار اظهار داشت: تا کنون دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شرایط و امکانات خوبی را برای موسسه معصومیه خواهران  فراهم کرده اند تا ما بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به طلاب در زمینه های آموزشی پژوهشی و تهذیب وامور فرهنگی ارائه دهیم.
رئیس موسسه معصومیه خواهران افزود: این موسسه می تواند الگوی خوبی باشد و الحمدالله در این چند ساله رشد خوبی داشته است و موسسه این آمادگی را دارد که طلبه‌های قوی و مستعد را جذب  وپرورش دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در پایان سخنان خود در این جلسه ضمن اهمیت رتبه‌بندی مدارس با توجه به ملاک‌های واقعی و اجرایی گفت: اگر رتبه بندی مدارس انجام شود خروجی‌ها بهترخواهند شد زیرا برنامه‌ریزی بهتر و مسئولیت‌ها به خوبی ودر حد و اندازه مدارس واگذار خواهد شد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما