پنجشنبه 30 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
دیلمقانی
نشست فرهنگی «نقش فضای مجازی و رسانه در پیشبرد اهداف دشمن» با حضور حجت‌الاسلام دیلمقانی

به گزارش روابط عمومی موسسه نشست فرهنگی «نقش فضای مجازی و رسانه در پیشبرد اهداف دشمن» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دیلمقانی، در تاریخ 97/8/14  در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین دیلمقانی ضمن بیان تعریفی اجمالی از جنگ‌ها، هدف اصلی از برپایی و معرفی ابزارهای به کار رفته در آن‌ها افزود: استفاده‌ی استعمار کهن از جنگ سخت (ادوات نظامی) با هدف تصرف زمین، روش استعمارنو در به‌کار بردن جنگ نیمه سخت (تحریک مزدوران داخلی با هدف تغییر حاکمان) و تاکتیک استعمار فرا‌نو در جنگ‌نرم (رسانه‌های مکتوب، صوتی و هرچیزی غیر از ادوات جنگی) با هدف دگر‌گونی باورها و ارزش‌ها، از انواع جنگ‌ها در دوران‌های مختلف محسوب می‌شوند.

وی افزود: معیارهای مختلف دیگری در تقسیم‌بندی جنگ‌ها‌ دخیل می‌باشند. مثلاً بر اساس توازن قوا، جنگ عادلانه و غیر عادلانه، بر اساس مقیاس‌های جغرافیایی به جنگ‌های محلی، منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و جهانی، با توجه به نوع تاکتیک، به منظم(کلاسیک) و نامنظم(چریکی)، براساس نوع سلاح به هسته ای و غیر هسته ای تقسیم می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دیلمقانی با تاکید بر فراگیری علومِ مضافِ بر علوم حوزوی به خواهران طلبه، توجه به جنگ‌نرم را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اهمیت استفاده از جنگ‌نرم از جانب دشمن بر پایه‌ی تاثیر طولانی و عمیق، هزینه‌ی اندک، مخفیانه بودن و تاثیر گسترده است.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به جنگِ شناختی؛ مفهوم این جنگ را عملیات شناختِ ادراک ، محاسبه والقاء تصمیمات، تغییر در این ادراکات از طریق عوامل خارجی مانند تهدید، تطمیع، دروغ ، شایعه و درست نمایی اشتباهات دانست و گفت: 1. بازی در زمینِ علوم شناختی غربی و مهندسی با هدف معکوس یا بومی سازی،2. بازی در زمین سنت های الهی، تعریف قواعد این عرصه و بر هم زدن اراده‌ها از اهداف جنگ شناختی است.

شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سوالات خواهران طلبه به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما