پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
نشست21
بیست و یکمین نشست خانوادگی با حضور حجت الاسلام دکترهادی با محوریت ارتباط موثر

  به گزارش روابط عمومی موسسه بیست و یکمین نشست خانوادگی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین  دکترهادی با محوریت ارتباط موثر در تاریخ 97/8/30 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هادی به بیان تعریفی اجمالی از ارتباط و پیام‌های ارسال شده به مخاطب پرداخت و گفت: همیشه دربرقراری ارتباط دو اتفاق را باید مد نظر داشت.ارتباطی که دریافت نشود و ارتباطی که متفاوت دریافت شود، که به ترتیب پیامدهایی چون قطع ارتباط و سوء تفاهم را در بر دارند. پیام‌ها نیز به دو دسته از پیام‌های موثر و غیر موثر تقسیم می شوند که در برقراری ارتباط نقش مهمی دارند. پیام‌های کلامی انتقال پیام، توسط کلمات و جملات هستند که به صورت شفاهی ، کتبی، پیامک و... صورت می گیرند و انتقال پیام غیر کلامی پیام توسط چیزی غیر از کلمه و جمله (حالت نگاه، هدیه دادن و...) می باشد.

دکتر هادی در ادامه‌ی سخنان خود با پاسخ به سوال چه باید کرد تا ارتباط موثرشود؟ توجه به تفاوت‌های زن و مرد، شنونده‌ی خوب بودن، صداقت در ارتباط، عدم ابهام و شفاف بودن در ارتباط، رسیدگی و انجام وظایف، درک وگذاشتن خود به جای طرف مقابل درنحوه‌ی برخورد‌ها و عکس العمل‌ها را در این امر موثر دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هادی در پایان سخنان خود با تاکید بر هماهنگی پیام‌های کلامی و غیر کلامی؛ اظهار داشت: توجه به ویژگی‌های شخصی افراد، شنونده‌ی فعال بودن، توجه به فرهنگ‌ها، همدلی و حذف موانع ارتباطی از جمله مواردی است که باید در بحث ارتباط موثر به آن‌ها توجه داشت.

شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سوالات حضار و صرف شام خانوادگی به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما