جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
نشست فرهنگی
نشست صمیمی رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه ( خواهران)
به همت معاونت تهذیب وامور فرهنگی موسسه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه در نشست صمیمی که حجت الاسلام والمسلمین عشرتی رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با جمعی از طلاب که در سالن اجتماعات موسسه برگزار شد؛ در خصوص اهمیت انقلاب اسلامی و نقش زنان و مردان و طلاب در امرانقلاب اظهار کرد: ما به عنوان رهبران دینی جامعه به عنوان یک طلبه و مبلغ اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم باید از شرایط کنونی جامعه اطلاعات بیشتری را کسب کنیم. مراجعه به خاطرات و سرگذشت رهبران جامعه مانند حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و در میان بانوان کسانی که اهل سیاست بوده‌اند و با تلاش در صحنه مبارزه حضور داشته اند، می‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد.
وی افزود: اگر ما بخواهیم جریان انقلاب را بررسی کنیم باید ریشه‌ها و گذشته‌هایمان را هم بررسی کنیم تا بدانیم آیا آن مسیری که در این ۴۱ سال پشت سر گذاشته‌ایم تغییر کرده است یا خیر.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی با تاکید بر اهمیت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نوع نظام رژیم پهلوی افزود: بنده معتقدم که بهترین چیز برای بصیرت افزایی و تاثیرگذار بودن طلبه ها این است که یک طلبه باید با یک دانشجو فرق داشته باشد. طلبه مسئولیت دارد مردم هم از آن انتظار دارند اگر این اتفاق افتاد مردم به عنوان یک رهبر به او نگاه می‌کنند.
رئیس موسسه با تاکید بر امر بصیرت افزایی طلاب در زمینه تاریخ معاصر کشورمان گفت: اگر بخواهیم حس مسئولیت داشته باشیم نباید به نظام و انقلاب بی تفاوت باشیم و برای خوب تحلیل کردن مسائل باید به گذشته مراجعه کنیم و برای آن که این امر تحقق پذیرد خاطراتی است که الحمدالله چاپ شده و در دسترس است و نگرش خوبی به ما می‌دهد تا بدانیم که در رژیم گذشته چه اتفاقاتی افتاده است
وی گفت: در رژیم گذشته شاه و آن جریان فرح‌اندیش متظاهر به حقوق زن، زنانی وجود داشته اند که تحت شکنجه قرار می‌گرفتند که اگر انسان خاطرات این زنان را در کنار مستندات اشخاص زندانی شاهنشاهی بخواند بسیار مفید خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی ضمن ابراز نگرانی از فراوانی شبهات در شبکه‌های مجازی و رواج آن‌ها از طریق دشمن در بین جوانان گفت: اکنون شبکه‌های مجازی شمشیر دو لبه‌ هستند از آن جهت که هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بر روی افکار جامعه می گذارد. دشمن با شبه سازی تاثیر بد خود را می‌گذارد و برای اینکه رژیم شاه را خوب جلوه بدهد و افکار جوانان را مسموم کند با وارد کردن بعضی کلیپ‌هایی که در قدیم ضبط شده اند و تا کنون پنهان مانده‌اند سعی بر خوب جلوه دادن چهره رژیم پهلوی دارد.
وی افزود: در گذشته کشورهای عربی جرات نمی‌کردند با اسرائیل وارد رابطه  بشوند اما شاه از همان روز اول با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار کرد و به راحتی آنها را به رسمیت شمرد بطوری که  شکنجه گران در زمان شاه در اسرائیل تربیت می‌شدند.
 رئیس موسسه با دروغ شمردن مبارزه با اعمال پلیدی چون دادن رشوه و مواد مخدر در رژیم پهلوی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در رژیم پهلوی دروغی بیش نبود و سران کشور، عاملان رواج مواد مخدر بودند و افراد فاسد در تمام نقاط کشور مقام داشتند و آزادانه درکشور فعالیت می‌کردند که الحمدلله بساط آنها به واسطه انقلاب برچیده شد
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی مطالعه در تاریخ معاصر و وقایع قبل از انقلاب و دیدار با خانواده شهدا را از جمله مواردی در جهت تاثیر گذاربودن یک طلبه عنوان نمود و گفت: توصیه من این است که  چه به صورت سازماندهی شده یا سازماندهی نشده ارتباط با خانواده شهدا را حتماً در زندگی خود را داشته باشیم زیرا این ارتباط فکر را عوض و اعتقادات را محکم می‌کند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اندوخته‌ای غنی درتاثیر‌گذاری طلاب گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه به ما کمک بسیاری می کند رهبر فرزانه ما یک رهبر حکیم است سخن و مطلبی را که بیان می کنند از عمق وجودشان سر چشمه می گیرد. ایشان فقط رهبر سیاسی نیست بلکه یک طلبه است و اندوخته‌ای از توصیه ها و تجربیات و نصایح را دارند. راه دشوار طلاب، راهِ انجام وظایف است. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر انسان از سن ۱۸ تا ۳۰ سالگی از سرمایه سیاسی علمی و... بهره برد تا عمر دارد میتواند از این سرمایه استفاده کند.
رئیس موسسه در قضاوت‌ها سعی کنیم درست و با احتیاط رفتار کنیم زندگی ما در حال قضاوت کردن است چون این قضاوت‌ها اثر وضعی در زندگی خودمان می گذارد پیش داوری نکنیم و مسائل را بر اساس نظر خودمان بیان نکنیم
حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در پایان سخنان خود نقش حوزه را نقش مهمی در وقت طلبه‌ها دانست و اظهار داشت: ان شاءالله خداوند به ما توفیق دهد تا نوکر و سرباز امام زمان(عج) باشیم و برای این نظام و انقلاب زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم. مهم این است که ما باید کار خود را اصلاح کنیم توصیه ما این است که در کنار مطبوعات از سایت‌ها هم استفاده کنیم، مطالب سیاسی را فرا بگیریم، اخبار را گوش دهیم و فرمایشات مقام معظم رهبری و صحبت‌های رئیس جمهور ملعون آمریکا را گوش و آن‌ها را در مقابل یکدیگر تحلیل کنیم.
شایان ذکر است این نشست با پاسخ به سوالات طلاب در خصوص مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و امور مربوط به رفاه طلاب و تقدیر از خانم رضوان ناصری گُل طلبه سطح 3 رشته کلام و ورزشکار موفق توسط رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) به پایان رسید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما