پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
تبعیت از ولایت فقیه وظیفه شرعی آحاد ملت است/ مدیریت بی نظیر رهبری در بحران‌ها

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه وظیفه شرعی آحاد ملت است، گفت: مدیریت مقام معظم رهبری در بحران‌های 31 سال رهبری ایشان بی نظیر بوده است و از بسیاری از بحران‌ها هم جلوگیری کرده اند


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) حجت الاسلام غفاری با اشاره به تلاش دشمنان برای نابودی ایران، گفت: در ایام بحران کوی دانشگاه در سال 1378 برخی افراد نادان بر طبل این مسئله کوبیدند که رضا پهلوی قرار است به ایران برگردد؛ این مشت اندک از افراد که دچار توهم شده بودند به میلیون‌ها نفر از مردم اهانت کردند.
وی افزود: از این دست توهمات در ابتدای جنگ هم از سو صدام مطرح شد و او می‌گفت یک هفته دیگر در تهران خواهیم بود و در عملیات مرصاد هم رجوی توهم داشت که سه روزه به پایتخت می رسد ولی همه این حوادث با مدیریت امامین انقلاب نقش بر آب شد.
وی با بیان اینکه گاهی شنیده می‌شود که انقلاب برای سال 57 است ولی چرا امروز رفراندوم برگزار نمی‌شود، افزود: جواب ما این است که آیا زن و شوهری که مثلا 20 سال قبل با هم ازدواج کرده اند هر روز و هر سال دوباره عقد می خوانند؟ البته ممکن است عقد اولیه یا تثبیت و یا منجر به طلاق شود؛ امروز هم در نظام اسلامی تقریبا هر دوسال یکبار یک انتخابات برگزار می شود که نشان می دهد مردم نظام خود را می خواهند.
حجت الاسلام و المسلمین غفاری با اشاره به حمله آمریکا در سال 1991 به عراق و نحوه مواجهه آیت الله خویی با این حادثه اضافه کرد: برخی می گویند آقای خویی ولایت فقیه را قبول ندارد ولی در همین ماجرا در حالی که نه ایشان بر عراق حاکم بود و نه انتخاباتی برگزار شده بود و نه مردم او را قائد صدا می زدند ولی براساس ولایت شانی، وقتی دیدند لرزه بر کشور عراق افتادمتوجه شد ولایتش نفوذپذیر است و 15 استاندار برای عراق تعیین کرد.
وی بیان کرد: ما معتقدیم که فقهای جامع الشرایط نایب عام امام عصر(عج) هستند و در صورت مبسوط الید بودن نیابت فعلی می یابند؛ یعنی هم خود آنها ولایت پیدا می کنند و هم اطاعت از ولایت آنها و گام برداشتن برای بسط ید فقیه جامع الشرایط بر مردم واجب می شود و اگر مردم با ولی فقیه بیعت کنند در این صورت بر او زعامت و رهبری واجب خواهد شد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری و نقش حمایتی مردم که به هیچ وجه نباید کمرنگ شود، افزود: شهید مطهری می فرمود من در امام چهار ایمان دیدم، ایمان به خدا، پیامبر(ص) و امام و ایمان به امت و مردم؛ رابطه امام و امت از سال 42 اغاز شد و روز به روز قویتر شده است البته نه اینکه صدردرصدی است زیرا در عصر امام حجت هم این مسئله به 100 درصد نمی رسد و یک مجموعه اقدام به شهادت ایشان می کنند.
استاد حوزه گفت: مردم ما سه دست هستند؛ اکثریت که به هر قیمتی پای نظام ایستاده اند؛ عده ای خیلی قلیل هم ضد انقلاب هستند و گروهی هم در میان این دو که در طول 50 سال انقلاب اکثریت حق با گروه میانی دست به دست هم داده و نظام را به پیش برده اند. در اینجا نقش مردم و خواص چه حق و چه باطل خیلی مهم و تعیین کننده است.
وی با انتقاد از اجرای سند 2030 و برجام‌های چندگانه که یک مرحله آن پیش رفت، افزود: رهبر انقلاب ضمن مدیریت بحران‌های به وجود آمده اجازه ندادند بحران‌های بزرگی هم ایجاد شود؛ امام خامنه ای در معیت رهبری امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب بر توسعه علم در کشور متمرکز شدند و اگر امروز شاهد پرتاب ماهواره هستیم نتیجه تلاش 40 سال قبل تاکنون است.
غفاری با اشاره به پرتاب موشک به عین الاسد تصریح کرد: برخی افراد نادان تا این مسئله پیش می آید بر خلاف واقع می گویند موشک‌های ما کسی را نکشت و به بیابان عین الاسد پرتاب شد تا هیمنه ایران را زیر سؤال ببرند، ولی به تعبیر آقا این سیلی کوچکی بود.
وی با بیان اینکه انقلاب نسل توانمندی جدیدی را در عرصه علم تربیت کرده است، افزود: ما در تمامی علوم بنیادی جزء ده کشور اول دنیا هستیم و امروز با افتخار واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع می کنیم گرچه ممکن است برخی یواشکی و حتی با نام واکسن روسی، از آمریکا و انگلیس هم بیاورند ولی جرئت ندارند آزادانه این کار را بکنند ولو اینکه چند سلبریتی معلوم الحال هم موضع بگیرند ولی پایگاه مردمی ندارند زیرا براساس یک نظرسنجی 70 درصد مردم گفتند ما به واکسن آمریکایی و انگلیسی اعتماد نداریم.
استاد حوزه علمیه با اشاره به بحث کرونا گفت: در حالی که براساس توصیه‌های نسخه‌های وحشیانه سازمان بهداشت جهانی، وحشت بر جان مردم افتاده بود و برادران و زنان مؤمن را مانند اشیاء بی جان به درون قبرها پرتاب می کردند رهبری با آرامش این دوران را مدیریت کردند و فرمودند باید آنها را غسل دهید و با روش اسلامی کفن و دفن کنید.
وی افزود: در جریان استفاده از داروهای داخلی هم تاکید فرمودند که از داروهای مطمئن داخلی استفاده شود، گرچه برخی نسخه‌هایی برای کشور پیچیدند که مبتنی بر سیاست انگلیس در برخورد با کرونا بود. البته رهبری در برخی موارد همراهی داشتند زیرا بخشی از کار مبهم بود و داده‌های بهداشتی ما هم بیرون نیامده بود و از طرفی در یک فرایند به تدریج کار را مدیریت کردند تا عده ای نگویند جان مردم برای رهبری ارزش ندارد. البته اگر از ابتدا اوامر ایشان به خوبی رعایت می شد شاهد این مقدار خسارت و کشته شدن مردم نبودیم.
وی با اشاره به چرایی عدم پذیرش واکسن آمریکایی تاکید کرد: اولا اینکه این واکسن در آمریکا و کشورهای دیگر نتوانست کرونا را درمان و کنترل کند ضمن اینکه برخی معتقدند که به واسطه این نوع واکسن دشمن قصد داشت تا جنگ بیولوژکی و بیوتروریسم راه بیندازند.
استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی سیاست های دولت در بحث کرونا به اظهارات یکی از اعضای ستاد کرونا در مورد وضعیت شهر قم اشاره کرد و گفت: این فرد قمی‌ها را متهم به قتل کرد در حالی که خیل عظیمی از مشتاقان ولایت و علامه مصباح یزدی در مراسم تشییع ایشان شرکت داشتند و آمار کرونا در قم هم زیاد نشد. این مسئله نشان میدهد بحث بر سر کرونا نیست و برخی مسائل سیاسی هم از سوی برخی افراد دنبال می شود ضمن اینکه سوء مدیریت برخی افراد هم به مشکلات دامن زد.
حجت الاسلام والمسلمین غفاری تصریح کرد: براساس آمار وزارت بهداشت نقش مراکز مذهبی در شیوع کرونا به نیم درصد هم نمی‌رسد ولی کنترل این اماکن 100 درصد دنبال شده است، آیا این مسئله جای سؤال نیست؟. البته رهبر انقلاب در این بحران هم مدیریت کردند و اجازه ندادند تا درگیری داخلی ایجاد شود، ضمن اینکه جزء بهترین کشورها در مدیریت کرونا بودیم.

غفاری با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی مایه ننگ دشمن و سربلندی ملت ایران شد، اظهار کرد: این ترور نشان داد سردار سلیمانی برآیند ملتی است که در تمام عرصه‌ها حرف اول را می زند به همین دلیل هم دشمن به ترور او افتخار کرد.
وی افزود: قرار بود ما مستعمره مؤدب در بستر برجام‌ها در کف دست صهیونیست‌ها باشیم ولی رهبری با مدیریت خوب خود اجازه این کار را ندادند. آرامش به مردم دادند و در پشت صحنه بحث واکسن را پیگیری کردند که بعد از شهادت شهید فخری زاده مشخص شد و در سخنان اخیرشان هم موضع قاطع ایران را در برابر آمریکا اعلام کردند گرچه برخی از مسئولان هنوز دلشان را به ارتباط با بایُدن خوش کرده اند.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما