جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
دوره کوتاه مدت امداد فرهنگی بانوان ویژه طلاب خواهر سراسر کشور در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)



موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با همکاری میز نظام مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند
دبیر پژوهشی گروه آموزشی تاریخ در جامعه الزهرا(س): من و شما در تبلیغ دین خود باید حتماً به عنوان یک امدادگر فرهنگی شناخته بشویم
 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) ناهید طیبی دکتری تاریخ اهل بیت (علیه السلام) و دبیر پژوهشی گروه آموزشی تاریخ در جامعه الزهرا در گفتگویی در خصوص اهمیت امداد فرهنگی بانوان اظهار داشت: تبلیغ فقط ابلاغ دین به دیگران نیست بلکه بخشی از آن ابلاغ است؛ من و شما در تبلیغ دین خود باید حتماً به عنوان یک امدادگر فرهنگی _ اجتماعی شناخته بشویم و لازمه آن این است که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را بشناسیم.
مدیر دانشنامه زن مسلمان افزود: کاری که اکنون انجام میدهیم و من هم در این امر سهیم هستم، این است که بانوان امدادگر فرهنگی را معرفی کنیم و با این کار هم می‌خواهیم از دل تاریخ الگوهایی را استخراج کنیم وبگوییم  که اینها امدادگر فرهنگی بودند و نتایج خوبی از این نقش خود گرفتند.
 وی گفت: متاسفانه در جامعه ما گرایش به فمینیسم زیاد شده است و این گرایش عمدتاً نقشهای زنان را به سمت نقش‌های مردانه سوق میدهد به طوری که زن با خصوصیات زنانه می‌خواهد نقشهای مردانه انجام دهد تا خود را در جامعه به اثبات برساند.
طیبی تصریح: به نظرم با توجه به این معضلی که در جامعه وجود داره ما با معرفی نقش های زنانه مخصوصاً نقشهای امدادگری زنانه که با وجود و ماهیت خانمها سنخیت داره با ارائه و توسعه الگو یک نوع روشنگری در مورد تاریخ و سیره زنان ان شاالله به وجود آوریم.
ناهید طیبی در پایان سخنان خود با تاکید به مراجعه به منابع برای شناخت کامل از زنانی که در تاریخ نامشان ثبت شده است افزود: بزنگاهِ تاریخی یعنی گاه زدن در جایی که باید تصمیم درست و به موقع گرفته شود آنجا که باید کار کرد و حضور داشت این زنان در آن بزنگاه هم به امداد مالی پرداختند و هم به امداد فرهنگی حتی در  سالهای دفاع مقدس هم نمونه های بسیاری را  داشتیم که حتی با اشعار و نویسندگی کمک فرهنگی می کردند و تمام سعی شان این بود که آسیب های اجتماعی را بشناسند و آنها را برطرف کنند.

 شایان ذکر است ناهید طیبی دارای سطح ۳ فقه و اصول در جامعه الزهرا (س) و حدود هفت سال درس خارج است وی  دریک گروه گسترده  زیر نظر پژوهشگاه مطالعات اسلامی حضرت معصومه (س) در جامعه الزهرا(س) در آذر ۹۸ کار خود را آغاز و وبا همکاری اعضای این تیم حدود ۲۰۰۰  مدخل شناسایی شد. بیشتر به نویسندگی می پردازند و حدود ۲۴ کتاب چاپ شده و بیش از ۷۰ مقاله علمی_تخصصی، علمی _پژوهشی و حتی مقاله ادبی چاپ شده دارند.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما