پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
ایجاد تحول شنیدن مطالبات و دغدغه طلاب و استادان مغتنم و ضروری است



در موسسه معصومیه خواهران صورت گرفت؛
به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین علی غلامی در نشست صمیمانه با طلاب سطوح دو و سه موسسه با تاکید بر تحول خلاق، پویا و بالنده در مؤسسه معصومیه، گفت: معصومیه به مثابه فیضیه برادران برای حوزه علمیه خواهران و به مثابه دانشگاه شریف حوزه خواهران است و این ادبیاتی است که در سال های اخیر توسط مدیران و مسئولان حوزه خواهران بیان شده است.
وی افزود: طلاب و فارغ التحصیلان این مرکز برای نامداری مؤسسه معصومیه تلاش و زحمت زیادی کشیده اند و در هفت سال گذشته این مؤسسه به خاطر مجاهدت ها راسی سرافراز در بین نهادهای حوزوی داشت.
حجت الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه برای ایجاد تحول شنیدن مطالبات و دغدغه طلاب و استادان مغتنم و ضروری است، اضافه کرد: یکی از ویژگی های لیبرالیسم که در مارکسیسم نبود این بود که لیبرالیسم همه چیز را به زمین بازی خود تبدیل کرد و حتی معنویت هم زمین بازی لیبرالیسم قرار گرفت و در نظام آموزشی مونتسکویی آنها به جای تربیت کردن، نوع زاویه نگاه بشر را تغییر دادند و قرار شد عقلانیتی جایگزین عقلانیت پیشینی شود که ویژگی های خاصی دارد و از جمله مهمترین آن هم اولویت و اهمیت دادن به فردگرایی و لذات او است.
رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با بیان اینکه نگاه بریده از وحی به همه عرصه های حیات بشری کشیده شد، گفت: این عقلانیت بسیاری از عرصه های عقلانیت پیشین را مورد تردید قرار داده است و حتی اگر در قوطی های نوشابه دقت کنید می بیند روی آن نوشته «در لحظه زندگی کن»؛ شادکامی فردی برای تو اهمیت دارد و تو هستی که به عنوان یک فرد لذات آنی خودت را مورد توجه قرار می دهی. این فردگرایی مفرط بشر را به جایی رساند که خودش برای خودش نسخه و قانون بپیچد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامی با تاکید بر اینکه با رواج فردگرایی انسان باید خودش را از قیود و مسئولیت ها رها کند تا آزاد شود، بیان کرد: انسان آنقدر آزاد شد که هیچ چیزی در عرصه تعلق او قرار نمی گیرد و اراده فردی او در انحصار بادهایی است که یک بالون را به بالا می برد؛ اگر امروز در خیابان شعار زن، زندگی آزادی سر می‌دهند از آن اراده رهاشدگی و فردگرایی و خویش کامی و شادکامی مفرطانه و لذت خواهی افراطی دارند.
رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تصریح کرد: همیشه آموزش های مردان و زنان متفاوت بوده است و رهاوردهای آن هم برای هر دو جنس متفاوت بوده است و اولین بار است که هر دو یکسان آموزش می بینند و اینکه چرا من باید محدودیتهایی چون حجاب و چادر و ... را به دوش بکشم و می خواهم خودم و لذتجویی خودم باشد و چرا باید تحت قواعد تعریف شده و چارچوب‌مند باشم.  در یکی از کشورها به معبدشان رفتم و اولین توصیه به افرادی که وارد معبد می شدند این بود که تعلقات خانوادگی و عقاید دینی خود را رها کن.
وی افزود: برای من جالب بود اولین صدایی که در معبد می شنیدم صدای حیواناتی بود که افراد باید آن را تقلید می کردند؛ عقلانیتی که به قول یکی از اندیشمندانشان اولین ویژگی آن این است که هرقدر مصرف گرایی در اقتصادی بیشتر شد سرمایه جنسی هم باید بیشتر مصرف شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامی گفت: اگر یک روز زنانی در شانزه لیزه کشته شدند تا به حکومت فرانسه بگویند فقط به ما حق رای بدهید و اگر موج دوم فمنیست ها دنبال برابری مطلق زن و مرد رفتند و در موج سوم از برتری جنس زن بر مرد صحبت شد تعجب نکنید که در موج بعد سخن از بی جنسیتی است و بزرگترین ناموس امروز غرب بی جنسیتی است. در برخی دانشگاه های غرب مشاهده کردم پایان نامه های متعدد نوشته شده که من چگونه می توانم جنسیت خودم را در عرصه اجتماعی بروز ندهم.
عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: بالن انسان غربی از افق‌ها محو خواهد شد زیرا آزادی به جایی می رود که من بی تعلق و بی جنسیت باشم و ما طلاب معصومیه باید دستمان به پنجره ضریح عصمت قرار دهیم و از تندبادهایی که ممکن است ما را با خود ببرد مصون بمانیم. معصومیه مکانی در برابر عصمت گریزی و بی بندو باری ها است و ما به فاطمی بودن خود مفتخریم البته باید برای وصل شدن و برای اتصال به پنجره عصمت تحول ایجاد کنیم و ساز و کار داشته باشیم.
رئیس موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با بیان اینکه معصومیه بیت حضرت معصومه است، تصریح کرد: آمارهای نگران کننده ای در مورد مسائل جنسی و عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد
غلامی بیان کرد: تحول در مسئولیت پذیری لازم است زیرا سربازی امام زمان(عج) مجاهده لازم دارد و مجاهده یعنی یک خرما را چهار نفر در دهان بگذارند تا فقط دهانشان شیرین شود و بعد وارد میدان مبارزه شوند.
وی افزود: بیت معصومیه باید ملجا و پناهگاه باشد و دغدغه های طلاب و استادان باید عوض شود باید همه دغدغه شما این باشد که چگونه این چادر را بر سر دختران برگردانید و این فقط با احسان ممکن است.
 شایان ذکز است در پایان این نشست به سوالات طلاب پاسخ داده شد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما