جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
مراسم بزرگداشت استاد مرحومه خانم داودی از اساتید موسسه معصومیه خواهران برگزار شد



به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران مراسم مراسم بزرگداست مرحومه خانم داودی از اساتید موسسه معصومیه خواهران در سالن اجتماعات موسسه، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شهامت ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و زنده نگهداشتن یاد و خاطره استاد داودی، بر آزاد بودن راه رسیدن به کمال برای هر انسانی بدون تفاوت در زن یا مرد بودن تاکید کرد و عنوان کرد: باور به پایان پذیر بودن جهان مادی، زمینه به تلاش واداشتنِ انسان به شتاب و تلاش و اخلاص بیشتر می شود.
وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم علیه السلام، دنیا را در نظر مومن بی ارزش دانست و گفت: قیمت انسان جز بهشت نیست و انسان نباید به کمتر از بهشت برای جان خود راضی شود.
استاد حوزه در ادامه با اشاره به آیه207 سوره بقره (و من الناس من یشری نفسه ابتغا مرضات الله) اظهار داشت: گاهی انسان به درجه ای می رسد که هیچ قیمتی در تمام جهان هم رده و هم قیمت کار او نیست.
وی در ادامه سخنان خود با بیان فضائل مرحومه خانم داودی افزود: آن مرحومه در طول فعالیت‌های تدریسی و فرهنگی خود موفق به تربیت صدها طلبه نخبه برتر از حیث علم و اخلاق و ده‌ها نیروی علمی و اجرایی از برکات سال‌ها حضور این بانوی مخلص در سمت‌های مختلف در حوزه‌های علمیه خواهران بود.
حجت الاسلام والمسلمین شهامت با اشاره به سفر پاپ به عراق و پوستر نمایانگر نقش امنیت مسیحیت امروز در عراق تحت دین و تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی، بر پایه حدیث امام جعفر کاظم(ع) از امام سجاد (ع)، گفت: اگر کسی در پیشگاه عظمت خدا به غیر این راضی شود خودش را پست کرده و قیمت اندکی روی خود گذاشته است.
استاد حوزه تواضع را وسیله فهم دانست و کبر و غرور و خود خواهی را وسیله نادانی معرفی و بر تواضع و حکمت دانایان و حکما تاکید کرد و گفت: تواضع در مقابل حق سبب رشد فرد می شود. عالم متواضع در سایه علم حرکت می کند و رشد می یابد و در غیر این صورت طبق فرمایش شهید مطهری سبب سقوط می شود.
وی با اشاره به تعبیر حجت الاسلام والمسلمین هاشم پور همسر مرحومه داودی، حساسیت آن مرحومه بر داشته‌ها و عمل به آن‌ها و داشتن روحیه تواضع و فروتنی در برابر حق و دین با هدف تربیت در محضر دین از خصوصیات بارزآن مرحومه دانست.
حجت السلام والمسلمین شهامت افزود: زن با همان ویژگیهای زنانه و مادرانه و همسرانه می تواند در اوج قله کمال معنوی قرار گیرد و خانم داودی زنی بود که در محضر دین، اهل بیت(ع) زانو زده بود و یادگرفته‌های خود را وسیله تربیت شاگردانش قرار داده بود.
وی علت داغ سنگین فراغ مرحومه داودی برای فرزندان و شاگردان ایشان را رغبت آن مرحومه بر گمنام ماندن دانست.
حجت الاسلام شهامت همراهی عواطف سرشار خانم داودی، نسبت به خانواده و شاگردان ایشان، روحیه جهادی همراه با ساده زیستی و صبر، تاثیر برمخاطبان را از دیگر ویژگیهای خانم داودی دانست.
در پایان این آیین، لوح تقدیری از جانب ریاست موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، به پاس زحمات بیش از یک دهه استاد اخلاق مرحومه خانم داودی، در جمع طلاب موسسه، به همسر ایشان اهدا شد.
شایان ذکر است مرحومه داودی پس از سالها خدمت به جامعه حوزوی و تربیت صدها شاگرد و نیروی نخبه در تاریخ ۱۳۹۸.۱۲.۲۹ در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما