جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست خانوادگی مهارت مقابله با هیجانات منفی همسران



سی و دومین نشست خانوادگی طلاب در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد
 به گزارش روابط عموممی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران حجت‌ الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل  قدوسی در سخنانی با موضوع مهارت مقابله با هیجانات منفی همسران، گفت: احساسات و هیجانات منفی در خانواده تا حدودی طبیعی است.ولی ما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم. هر انسانی دارای سطح نوساناتی در این زمینه است و کسانی که سطح هیجانی آنها بالاتر است ممکن است دو روز یکبار منجر به دعوا شود ولی برخی که صبر بیشتری دارند ممکن است دو هفته یکبار یا بیشتر و یا کمتر این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: امکان ندارد کسی در زندگی عصبانی نشود زیرا مگر می شود یا این همه هیجانات منفی که از دیگران و جامعه به انسان منتقل می شود عصبانیتی رخ ندهد بنابراین مقداری از این عصبانیت ها و هیجانات منفی هم طبیعی است.
حجت الاسلام قدوسی بیان کرد: دین ما هم یکسری هیجانات به ما پیشنهاد کرده است. از جمله شادی در مجالس عید و میلاد ائمه(ع) و پیامبر(ص) همچنین مجلس عزا و گریه برای امام حسین(ع) و حتی عزیزانمان.
این پژوهشگر با اشاره به تفاوت اثرات بین هیجانات منفی زن و مرد و راه حل آن، بیان کرد: موضوعاتی که استرس برای زن و مرد ایجاد می کند فرق دارند؛ معمولا موضوعات کلان زندگی مانند شغل و مسکن و ازدواج فرزندان و ... برای مردان استرس ایجاد می کند و خانم‌ها باید در موضوعات کلان که مرد درگیر آن است آرامش بخش باشند کما اینکه مردان باید در موضوعات استرس زا برای زنان به آنها کمک کنند.
حجت الاسلام قدوسی تصریح کرد: معمولا آقایان وقتی گرفتار استرس می شوند در خودشان فرو رفته و سکوت می کنند ولی زنان در این هنگام اغلب شروع به صحبت و یا گریه می کنند و اگر کسی حرف آنها را بشنود اغلب آرام می شوند ولی مرد نیازمند فضای آرام و ساکت است و در این شرایط برخی خانم‌ها دائما مرد را با پرسش مواجه می کنند و این بر عصبانیت آنها دامن می زند و دعواها از اینجا شروع می شود.
وی با بیان اینکه موضوعاتی که خشم در خانواده ایجاد می کند در زن و مرد فرق دارد، افزود: جایگاه مرد و قدرت او در خانواده خیلی برای او مهم است  و اگر چیزی این جایگاه را تضعیف کند منجر به عصبانیت شدید مرد می شود و جایگاه در کانون مهر و محبت بودن هم برای زن بسیار اهمیت دارد و اگر این دو نیاز اساسی برآورده نشود طبیعتا منجر به سر و صدا و دعوا خوهد شد و درصد زیادی از پرخاشگری ها در خانواده ها ناشی از همین است. زن و شوهر باید تلاش کنند تا نقش آنها در درون خانواده تحت تاثیر عوامل بیرون از خانواده قرار نگیرد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما