جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
پرسش و پاسخ و مشاوره غیر حضوری
سوالات
سوالات جنسی کودکان

برخی از کودکان سوالات جنسی می پرسند، چگونه باید به این سوالات پاسخ دهیم؟

عزیزم برایمان ننوشته اید که کودکتان چند ساله است. اما از آنجایی که این نگرانی زمانی حاصل می شود که کودک زودتر از سن بلوغ این سوالات را می پرسد با توجه به سن دبستان به سوالاتان پاسخ می دهم. اگر باز هم مشکل داشتید حتما به واحد مشاوره مراجعه بفرمایید.

قبل از هر چیز باید بتوانید خود را کنترل کنید. اگر صورتتان سرخ شده، اگرنمی دانید چه پاسخی باید بدهید، اگر دنیا روی سرتان آوار شده، لطفا به کودکتان بگویید: این سوال خصوصی است، در این مورد شب یا مثلا بعد از ناهار، به طور خصوصی با هم صحبت می کنیم.

اما اگر می توانید خود را کنترل کنید:

- ابتدا هم قد کودک شده و با چشمانتان به او اطمینان دهید که ناراحت یا عصبانی نیستید.

- از او بپرسید: "خودت در این مورد چه فکر می کنی؟"(چون قبل از هر جوابی لازم است میزان دانسته های او را بدانید تا نه زیاد برایش توضیح دهید، نه کم)

- هرگز به او دروغ نگویید، اما همه چیز را هم توضیح ندهید. (مختصر و سر بسته و حتی با کلمات و اصطلاحات لاتین)

- اگر در دانسته هایش اشتباه یافتید، آن ها را اصلاح کنید و به او بگویید این سوالات خصوصی است و بهتر است از شما بپرسد تا دچار خطا نشود.

- هنگام صحبت با کودک، حالات بدن(نگاه به پایین و نشان دادن کمی شرم و حیا)و نوع صدای شما (شمرده و آهسته، طوری که دیگران صدای شما را نشنوند) مهم هستند، زیرا به کودک می فهمانند این مسئله خصوصی است و نباید جلوی دیگران و با صدای بلند این نوع سوال ها را بپرسد.

موفق و موید و منصور باشید.

شاه جعفری

 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما