پنجشنبه 30 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نکات روانشناسی( کودک و نوجوان، خانواده و سبک زندگی)
با پسرم مشکل دارم ....



با پسرم مشکل دارم، هر چه بخواهد باید انجام شود، حرف حرف خودش است. با روش های گوناگون مانند گریه و داد و ... حرفش را به ما تحمیل می کند. حتی به همسالانش و در بازی با آن ها زور می گوید. چه کنم؟

دوست عزیز؛ ننوشته اید پسرتان چند ساله است و این رفتار او چند وقت یک بار اتفاق می افتد. اما به طور کلی می توانید راهکارهای زیر را به کار گیرید:

1- برایش توضیح دهید کدام رفتارش زورگویانه و نادرست و برای شما غیر قابل تحمل است.

2- در مقابل رفتارهای زورگویانه او محکم باشید و به آنچه می گویید عمل کنید. به یاد داشته باشید بهترین والدین، کسانی هستند که محبتشان با قاطعیت همراه است. پس با او مهربان باشید ولی لوسش نکنید.

3- هرگز برای داشتن قاطعیت از روش های خشن استفاده نکنید. بی محلی به داد و بی دادهای او و یا محروم کردنش از برخی تفریحات می تواند کارساز باشد.

4- مهربانی با گیاهان و حیوانات را با قصه گویی و فراهم کردن زمینه ها به او یاد دهید.(خرید یک پرنده یا گلدان و واگذاری نگهداری از آن به پسرتان)

5- به رفتار های خوبش توجه کرده و آن ها را مورد تشویق قرار دهید. همیشه تشویق و توجه به کارهای خوب کارسازتر از تنبیه و محرومیت است.

6- الگوی خوبی باشید. رفتار بزرگترها اعم از پدر و مادر، خواهر و برادر بزرگتر و حتی دوستان می تواند تاثیرات زیادی بر رفتار کودک شما داشته باشد.

7- رفتار خودتان را اصلاح کنید. به یاد داشته باشید کودکانی که با دعوا، داد و بی داد، کتک کاری، تحقیر و توبیخ والدین مواجه هستند، بیشتر در معرض رفتارهای زورگویانه قرار دارند.

در صورتی که مشکلتان حل نشد، حتما به واحد مشاوره مراجعه کنید.

موفق و موید و منصور باشید.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتربيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما