جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نکات روانشناسی( کودک و نوجوان، خانواده و سبک زندگی)
تنفر از فرزند




چه کنم از فرزندم بدم نیاید؟

گاهی ممکن است مادر، احساسات متناقضی در مورد فرزندش داشته باشد. هم او را دوست داشته باشد هم از دستش دلخور و عصبانی باشد و یا حتی از او بدش بیاید. این احساسات متناقض دلایل متعددی دارند. برای برطرف کردن این احساسات اول باید ریشه و دلیل آن ها را پیدا کنید.

1- اگر خود را دوست نداشته باشید، توانایی دوست داشتن فرزندتان را هم نخواهید داشت. به عبارت دیگر، در حالی که دوستش دارید، از دستش عصبانی، خسته یا ناامید می شوید، سرش داد می کشید و او را تنبیه می کنید. پس باید برای خود ارزش قائل شده و صمیمانه خود را دوست بدارید. تنها کسی که خود را دوست دارد و از اشتباه کردن نمی ترسد، توانایی دوست داشتن فرزندش را خواهد داشت.

2- گاهی هر چه خودتان بیشتر اشتباه می کنید، بیشتر فرزندتان را برای اشتباهات کودکانه اش، تنبیه می کنید؛ چون او را مسبب خستگی ها، ناکامی ها، افسردگی و حتی عصبانیت خود می دانید. بپذیرید که هر انسانی ممکن است خسته یا افسرده شده و یا در کارهایش موفق نباشد. به خودتان فرصتی دوباره برای تلاش مجدد بدهید. فراموش نکنید که شما از هم اکنون الگوی فرزندتان هستید و اگر نتوانید خود را کنترل کنید، در آینده فرزند شما هم همین کارها را تکرار خواهد کرد.

3- اگر فرزندتان را دوست ندارید، چون همسرتان را در او می بینید، مشکلاتتان را با همسرتان حل کنید. ارتباط موثر با او داشته باشید و سعی کنید عشق و شادی و محبت را به زندگی مشترکتان وارد کنید.

4- اگر تازه زایمان کرده اید و علائم دیگر افسردگی را نیز دارید، بهتر است هر چه سریعتر به یک مشاور مراجعه بفرمایید.

موفق و مؤید و منصور باشید

شاه جعفری


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتربيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما