پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
کلاس های فرهنگی
جلسه افتتاحیه دوره تخصصی «تربیت مربی خانواده»

جلسه افتتاحیه دوره تخصصی «تربیت مربی خانواده» به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه در سالن علامه طباطبایی برگزار شد.


این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده، حجت الاسلام والمسلمین سالاری فر رئیس میز خانواده ، حجت الاسلام و المسلمین عشرتی، رئیس محترم موسسه، حجت الاسلام و المسلمین نجفی، مسئول حوزه ریاست و روابط عمومی موسسه، حجه الاسلام و المسلمین حاجی حسینی مسئول گروه فقه و اصول موسسه، سرکار خانم محمدی معاون تهذیب و امور فرهنگی و شرکت کنندگان دوره برگزار گردید. در آغاز حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان اینکه تمدن و نظم اجتماعی در اسلام خانواده محور است، بیان کردند که رشد و شکل گیری شخصیت توحیدی به زنان و مردان مومن -که خداوند تمام کائنات را برای رسیدن به آن جایگاه خلق کرده- در خانواده است. لذا ما جایگاه ارزشمندی برای خانواده قائل هستیم.
وی با اشاره به چالش های ناشی از تحفه شوم ماتریالیستی و اومانیستی غرب عنوان کرد که این کشورها فرهنگ خود را به کشورهای مختلف دنیا و از جمله کشورهای اسلامی تحمیل کرده اند. به گونه ای که ما با کمال تاسف بعد از ثلث قرن از انقلاب با وضعیت بحرانی در عرصه انقلاب اسلامی مواجه هستیم.
 در ادامه  این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عشرتی ضمن خیر مقدم به حضار و توضیحاتی در مورد دوره ها و برنامه های موسسه ارائه نمود.
پس از آن حجه الاسلام والمسلمین سالاری فر رئیس میز خانواده دفتر تبلیغات اسلامی، در سخنانی  با بیان اینکه برگزاری این دوره در شش مرکز و در استان های مختلفی مانند تهران، مشهد، خوزستان، قم (دو مرکز) و اصفهان به اجرا درآمده، ولی هیچکدام از این دوره ها را به قوت و نظم دوره برگزار شده در این موسسه مشاهده ننموده است، از حجت الاسلام و المسلمین عشرتی و سرکار خانم محمدی در برپایی این نظم در دوره تقدیر و تشکر نمود. وی همچنین با اشاره به آمار روز افزون طلاق در جامعه، گفت: در کشور ما مشکل سختی ازدواج بعد از طلاق - بخصوص برای خانمها- بسیار زیاد است. به جهت آنکه خانواده بر اساس طبیعت روانشناختی زن و مرد، برای زنان مهمتر و کلیدی تر است، لذا نقش خانم ها در اصل طلاق و حفظ زندگی خانوادگی بسیار جدی و مهمتر و کلیدی تر از مردان می باشد.
وی در پایان با اشاره به وضعیت فعلی خانواده، اهمیت برگزاری چنین دوره هایی را در جامعه اسلامی متذکر شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتربيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما