پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست سرپرست حوزه های علمیه خواهران با کادر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران



سرپرست حوزه های علمیه خواهران:
موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با رفع مشکلات و بالندگی بیشتر، این ظرفیت را دارد که به عنوان نمونه و الگوی یک مدرسه خوب و موفق به سایر مدارس علمیه خواهران معرفی شود
 سرپرست حوزه های علمیه خواهران، در نشست با کادر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، گفت: داشتن امکانات خوب و بهره مندی از اساتید مجرب و کارگروه های فعال و ... انتظارات را از این مجموعه حوزوی بالا می برد و این موسسه با رفع مشکلات و بالندگی بیشتر، این ظرفیت را دارد که به عنوان نمونه و الگوی یک مدرسه خوب و موفق به سایر مدارس علمیه خواهران معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، سرپرست و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه، با مدیر و کادر موسسه نشستی را برگزار کردند.
در این بازدید، ابتدا از بخش های اداری معاونت آموزش، کتابخانه و سایت اطلاع رسانی، مخزن پایان نامه‌ها، مهدکودک و سالن امتحانات بازدید شد.
در ادامه این دیدار، نشستی با حضور مدیر و کادر این موسسه برگزار شد.
در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد(علیه السلام)، به جایگاه استان قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و ظرفیت های بسیار آن، از جمله حضور مراجع عظام تقلید و موسسات بسیار علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: بواسطه وجود این امکانات بسیار در شهر مقدس قم، انتظار بیشتری از حوزه های مستقر در قم وجود دارد.
وی بر هم افزایی و هماهنگی بیشتر در زمینه ارائه خدمات بهتر به طلاب و رسیدن به مقاصد عالیه تاکید کرد و خواستار بررسی ظرفیت های سایر استان ها در این باره شد.
سرپرست حوزه های علمیه خواهران، از توسعه بی‌رویه رشته های آموزشی در حوزه های علمیه خواهران انتقاد کرد و گفت: این توسعه بی‌رویه در تعدد رشته‌ها نه تنها موجب کم شدن رغبت تحصیل در حوزه‌ها می شود، بلکه جایگاه دانش را نیز می کاهد.
وی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله باید تعداد استاتید، محققین و رشته ها مشخص شود که اگر قرار است حوزه علمیه خواهران از نظام اسلامی پشتیبانی کند، این امر در چه عرصه هایی می تواند محقق شود.
وی اظهار داشت: ما نمی توانیم نسبت به مسائل نظام بی تفاوت باشیم، الان دشمن در حال سرمایه گذاری و گسترش فرقه‌های انحرافی است و این وظیفه حوزه‌های علمیه را سنگین‌تر می کند که در این عرصه حضور پررنگ‌تری داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین فاضل، به‌روز بودن و درد اجتماع داشتن و با مسائل جامعه آشنا بودن را از جمله خصوصیات طلبگی و از رسالت‌های آن دانست و بی تفاوتی به مسائل روز را دور از رسالت طلبگی عنوان کرد.
وی با اشاره به تدوین و تصویب برنامه پنج ساله حوزه های علمیه خواهران در هفته آتی در شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: همه برنامه ها باید بر این اساس تنظیم شوند و تخطی از آن جایز نیست و امیدواریم موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران نیز در خروجی‌های موفقی که از این برنامه مستحصل می شود، نقش آفرین باشد.
وی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران را دارای امکانات و شرایط خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: داشتن امکانات خوب و بهره مندی از اساتید مجرب و کارگروه های فعال و ... انتظارات را از این مجموعه حوزوی بالا می برد و این موسسه با رفع مشکلات و بالندگی بیشتر، این ظرفیت را دارد که به عنوان نمونه و الگوی یک مدرسه خوب و موفق به سایر مدارس علمیه خواهران معرفی شود. ما نیز تمام سعی خود را خواهیم کرد که مشکلات آن رفع شود و به رشد و بالندگی بیشتر برسد.
وی متدین کردن نسل آینده و اعزاز دین اسلام را از وظایف حوزه‌های علمیه عنوان کرد.
سرپرست حوزه های علمیه خواهران، سطح چهار را بالاترین سطح آموزشی در حوزه های خوهران در حال حاضر دانست و گفت: انتظار این است که خروجی‌های سطح چهار حوزه‌ها، در عالی‌ترین قله باشند و نسبت به حل مسائل زنان توانمندی لازم را کسب کنند.
استاد حوزه، بر استاندارد سازی سوالات آزمون‌ها در حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد و از معاونت آموزش درخواست کرد که به این مهم توجه شود.
حجت الاسلام و المسلمین فاضل، بر رعایت قوانین مصوب و استانداردهای آموزشی و پژوهشی از سوی مدارس علمیه تاکید کرد و آن را در جهت ارتقاء طلاب ضروری دانست.
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران؛ حجج اسلام والمسلمین تهرانی و محدر، معاونان آموزش و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران؛ خانم متولیان، معاون پژوهش؛ خانم جلالی، مدیرکل امور تبلیغی؛ خانم افشار، مدیرکل امور آموزش عمومی؛ خانم منظری، مدیرکل پژوهش های عمومی از مرکز مدیریت حضور داشتند و معاونان آموزش و پژوهش موسسه معصومیه(خواهران) نیز با حضور در این نشست، گزارشی از فعالیت ها و مشکلات و مسائل معاونت خود را مطرح کردند.



 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما