پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
فضلای خواهر در ایران برای حل مشکلات بانوان تازه مسلمان چاره اندیشی کنند



مدیر موسسه المهدی سیدنی تبیین کرد:
زنان تازه مسلمان شده به خاطر تغییر کردن نوع پوشش یا سبک زندگی اش سختی های زیادی دارند که شما طلاب و فضلای خواهر در ایران  باید کمک کنید تا راهش را پیدا کنیم و مشکلات آنان را کمتر کنیم.
به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران، خانم زینب تیلور مدیر موسسه  المهدی سیدنی استرالیا و پژوهشگر شیعی حقوق بشر در نشستی که با حضور جمعی از اساتید، فضلا و طلاب خواهر در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد، به تبیین چگونگی مسلمان شدن خود وچالش های فراروی بانوان  تازه مسلمان در کشورهای غربی پرداخت و گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما در این موسسه مبارک حاضر شده ام و من  اکنون در کنار تحصیل، مسائل جامعه را نیز به خوبی دنبال می کنم.
وی گفت: در ابتدا باید بگویم که وارد جامعه شیعه شدن سختی های خاص خودش را دارد، وقتی وارد این فضا شدم برایم بسیار سخت بود چرا که باید ابتدا خود را رشد می دادم و آماده می شدم؛ برخی ها من را از شیعه شدن می ترساندند، من مذهب های مختلف اهل سنت و وهابیت را به خوبی بررسی کردم و واقعا به این نتیجه رسیدم که مذهب تشیع مذهب حق است و اگر کسی اهل تحقیق و جست و جو باشد حتما به مذهب تشیع خواهد پیوست.
خانم تیلور افزود: من 29 سال است  که مسلمان شده ام، این هدایت یافتن من با خواندن کتاب هایی با موضوع تشیع بود، کتاب هایی از؛ شهید مطهری، علامه طباطبایی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی). هدایت و شیعه شدن من توسط یک روحانی به نام شیخ منصور از روحانیون سیدنی بود، در ابتدا ایشان مقداری از معارف دینی را برایم گفت و  من بعدها ادامه تحصیل دادم و همواره از مطالعه راجع به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) غافل نبودم اکنون نیز بعد از شیعه شدنم و در شهر محل زندگی ام من را کاملا می شناسند، در آنجا برای زنان علاقه مند به شیعه سخنرانی می کنم و در حدامکان برای آنان از معارف دینی می گویم.
وی گفت: تغییر دین به نوعی تغییر زندگیست چرا که همه عرصه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد، زن های آنجا به خاطر اشتغال سرشان بسیار شلوغ است، دانش دینی آنان کم است و تامین کردن همه این نیازهای دینی در آنجا بسیار سخت است، به صورت کلی اگر بخواهم بگویم در آنجا مسلمان شدن بسیار سخت است چراکه از سوی جامعه نیز طرد می شوی.
این فعال مذهبی استرالیا خاطرنشان ساخت: یکی ازمشکلاتی که در آنجا وجود دارد این است که فضای مجازی و اینترنت کاملا به دست دشمنان است، وقتی از گوگل برای یافتن مطلبی راجع به شیعه استفاده می کنی اکثر محتواها در مورد وهابیت است چون آنان در این فضا فعال هستند، در مورد شیعه محتواهای اندکی وجود دارد و کاری که ما باید کنیم تولید محتواهای مناسب و جذاب برای شیعیان در محیط وب است.
مدیر موسسه المهدی سیدنی در ادامه سخنان خود به بیان مشکلات فراروی جامعه زنان مسلمان در غرب پرداخت و گفت: مشکل دیگر خانم های مسلمان شده در آنجا ازدواج است چرا که مردهای مسلمان در آنجا کم است و بیشتر مردهای مسلمان که درخواست ازدواج می دهند به خاطر گرفتن ویزا و مسائلی از این قبیل است، تعهد آنان کم است و رفتار مناسبی با همسران خود ندارند،  حتی زنان در میان خانواده های مسلمان نیز در عرصه های مختلف دچار مشکل و سختی هستند و جایی نیست تا از حقوق زنان دفاع کند.
وی با اشاره به لزوم فعالیت دینی در فضای مجازی به ویژه برای جوانان گفت: ما در این فضای اینترنت باید به دنبال هدایت جوانان باشیم و به خانم های تازه مسلمان شده کمک کنیم چرا که یک زن با مسلمان شدنش همه عرصه های زندگی اش تحت تاثیر قرار می گیرد، ما در آنجا در تلاش هستیم که خانم  های سایر فرق اسلامی را با استفاده از منابع خودشان دعوت به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) هدایت کنیم، کیلیپ های یک دقیقه ای از اساتیدی همچون حجت الاسلام پناهیان برای آنان بسیار جذاب و تاثیرگذار است.
مدیر مدارس اسلامی شیعی در استرالیا به تلاش و فعالیت دشمنان شیعه در فضای مجازی و نت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مطالب جذاب زیادی از شیعه و معارف اهل بیت(علیهم السلام) وجود دارد اما وقتی در اینترنت راجع به اهل بیت (علیهم السلام) و شیعه جست و جو می کنیم  سر از وهابیت در می آوریم و حتی اگر در مورد امام حسین(علیه السلام) هم جست و جو کنی به سمت وهابیت و سلفی ها هدایت می شوی و سخت است که یک مطلب دقیق و علمی در مورد شیعه و اهل بیت(علیهم السلام) در اینترنت پیدا کرد.
وی با استمداد از حوزه های علمیه خواهران برای حل مشکلات زنان تازه مسلمان در غرب گفت: زنان تازه مسلمان شده به خاطر تغییر کردن نوع پوشش یا سبک زندگی اش سختی های زیادی دارند که شما طلاب خواهر در ایران  باید کمک کنید تا راهش را پیدا کنیم و مشکلات آنان را کمتر کنیم.
خانم تیلور گفت: یکی از مشکلات بزرگ در غرب آینده بچه هاست و من از این بابت بسیار نگرانم، شما در ایران به راحتی تحصیل می کنید و من به حال شما غبطه می خورم اما در آنجا هزینه های زندگی بالاست و پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند و بچه ها هم طبعا رها هستند و در تنهایی به تماشای کارتن و فیلم های مختلف می پردازند که خب این کارتن ها و برنامه های تلویزیونی اغلب حاوی پیام های مخرب زیادی هست و فرهنگ های منحطی همچون دو پدری، دو مادری و چنین چیزهای نامناسبی را ترویج می دهند، در غرب مغز کودکان را شست و شو می دهند تا آنان طبق سیاست استعماری و غربی خودشان تربیت شود لذا شما کمک کنید تا به مادران آنجا یاد دهیم که در تربیت فرزندان خود کم نیاورند و توانمند باشند، من می خواهم بپرسم که شما چه پیشنهادهایی دارید تا از این مشکلات و معضلات خانواده های مسلمان در غرب کم شود.
این پژوهشگر و بانوی مسلمان استرالیایی با بیان اینکه مسلمان شدن و مسلمان ماندن در غرب سخت است خاطرنشان ساخت: زندگی در غرب به عنوان یک مسلمان بسیار سخت است و نیاز به تلاش بیشتر دارد، در آنجا زن ها پیش من می آیند و از من می پرسند  که چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم و  من به آنها  می گویم که سعی کنید بچه ها کمتر تلویزیون تماشا کنند، موزیک زیاد گوش ندهند، مداحی و مراسمات دینی شیعه را دنبال کنند اما متاسفانه در آنجا خانواده ها بچه ها را به حال خود رها می کنند و معمولا بچه ها در خیابان بزرگ می شوند.
این پژوهشگر شیعی حقوق بشر خاطرنشان ساخت: نکته مهمی دیگر در غرب این است که متاسفانه مساجد و مراکز مذهبی در آنجا مطالب جذاب و محتوای کافی برای جذب جوانان ندارند و برنامه خاصی برای آنان در نظر گرفته نشده است و ما در راستای جبران این نقیصه سعی کرده ایم مجالسی برای خود جوانان داشته باشیم به این صورت که دختران برای دختران و پسران نیز برای  پسران تا خودشان کار کنند  و با شرکت در این جلسات معارف دینی را یاد بگیرند.
 وی افزود: در استرالیا مرکزی توسط کشور پاکستان برای زنان تاسیس شده است که آنجا فعالیت دارد و تا حدی به زنان کمک می کند اما کافی نیست و باید بیش از این برای کم کردن مشکلات جامعه زنان در غرب کار کرد.
خاطرنشان می شود: در پایان این نشست طلاب و فضلای خواهر معصومیه به بیان سوالات و نقطه نظرات خویش راجع به مشکلات بانوان تازه مسلمان در غرب پرداختند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما