جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
شعار زن زندگی آزادی سخن اسلام است که از آن تفسیر دیگری می شود



شعارزن زندگی آزادی حرف اسلام ودین است امادشمنان می خواهندآن راجوردیگری تفسیرکنند وبعدحیوانی زن رامدنظربگیرنددقیقاشبیه زمان جاهلیت.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی تبیین کرد:
 نقش انقلاب اسلامی در کرامت بخشی به زن و خانواده

به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران، اولین شب از شب های سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی آقای مالکی نژاد و با حضور جمعی از طلاب، فضلا و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی در این مراسم در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه الگو و اسوه در لسان قرآن و روایات پرداخت و گفت: افراد برای دستیابی به سلوک مادی و معنوی باید یک مؤلفه اساسی را در زندگی مد نظر قرار دهند و آن داشتن یک اسوه و الگو برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت(ع)است.
وی افزود: انسان در هر مسیری باید در اصلاح باید بَلد راه باشد در غیر این صورت موفق نخواهد بود.
 این خطیب حوزوی ادامه داد: بهره بردن از قانونی جامع، کامل و هدفمند در کنار داشتن الگویی مناسب که انگیزه ادامه راه را ایجاد کند؛ دوعامل موفقیت انسان در هر زمینه ای محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی ، ثمره بکارگرفتن یک الگو و قانون در زندگی آن است که انسان را از تحیر و اتلاف وقت نجات می دهد؛ چرا که زمان زندگی کوتاه است و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.
وی افزود: بالاترین سرمایه آدمی عمر او است و نباید قدم در مسیری بگذارد که احتمال خطا و بازگشت در آن است.
*شاخصه های یک الگو کدام است؟
حجت الاسلام والمسلمین مومنی، در ادامه با طرح این سؤال که آیا هر شخصیتی قابلیت الگو شدن را دارد؟ شاخص های یک الگوی ماندگار را برشمرد و ادامه داد: یک الگو همواره وجه خود را حفظ می کند و زمان، تغییر و فرسودگی در آن ایجاد نخواهد کرد.
وی با اشاره به حدیث گوهربار ثقلین افزود: طبق حدیث شریف ثقلین نبی مکرم اسلام(ص) دو امانت گرانبها در میان ما به امانت گذاشته است، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت که با تمسک به این دو ثقل عظیم انسان ها از گراهی نجات پیدا خواهند کرد، حال این سوال مطرح است که قرآن کریم حدود 1400 سال قبل به صورت دفعی و تدریجی بر پیامبر نازل شده است و اهل بیت(ع) هم در آن زمان و بعد از آن می زیسته اند اینها چگونه می توانند برای امروز جامعه ما الگو باشند؟
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی خاطرنشان کرد: کتاب قرآن همان جامع و کامل و هدفمندی است که هیچ نقصی در آن راه پیدا نمی کند و هر که براساس قوانین آن حرکت کند در زندگی ضرر نخواهد دید.
سخنران این مراسم گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه مردم را آزار می دهد اضطراب و استرس است و  قرآن کریم آموزه هایی دارد که عمل و توجه به آن آموزه ها بسیار موثر است البته اگر خواندیم درک کرده و در آن تدبر کنیم و در نهایت نیز به آن عمل کنیم، خب این آیات و سایر آیات قرآن کریم همه مشکلاتی از بشر امروز حل می کند که نشان دهنده عدم کهنگی آن است.
وی گفت: زهرای مرضیه(س) امروزه به عنوان یک اسوه و الگو مطرح است، شرط عقلانی اسوه و الگو بودن این است که کوچکترین نقطه سیاه یا ظلمانی و خاکستری در او نباشد که منحصر می شود در نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت آن حضرت، لذا زمان این الگو بودن آنان را کهنه و فرسوده نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی در ادامه سخنان خود به تبیین یکی از مشکلات امروزه جامعه یعنی شکاف نسل ها اشاره کرد و گفت:نسل هاازهم فاصله گرفته اندوحرف ومنطق یکدیگررا درک نمیکنند،باید دید چه اتفاقی افتاده است که این مشکل پیداشده است.، دبرازدواج کردن ودیرفرزند داشتن دراین فاصله گرفتن نسلها موثراست لذافرزندان والدین خود رادرک نمیکنندووالدین فرزندان خودرا.اماوقتی به سیره فاطمه زهراورابطه اوباپدروفرزندانش میپردازیم نکات بسیارزیبایی رامشاهده میکنیم.
وی افزود: شعارزن زندگی آزادی حرف اسلام ودین است امادشمنان می خواهندآن راجوردیگری تفسیرکنند وبعدحیوانی زن رامدنظربگیرند دقیقا شبیه زمان جاهلیت.
وی گفت: مگرزمان جاهلیت دختران را زنده به گورنمی کردندو مانندیک فرداضافی بااوبرخورد می کردند، امانبی مکرم اسلام همه این مسائل راباطل کرد وبه زن کرامت وشخصیت داد،کجاسراغ داریدکه یک پدرتمام قدجلوی دخترخود بلندشود،لذا ازآیات قران استفاده می شود هرآنچه برای یک مردگفته شده برای زن نیزوجود دارد واگرتفاوتی هست نقص برای زن نیست بلکه تفاوت در وظایف زن ومرد است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی در بخش دوم صحبت های خود ضمن اشاره به گوشه هایی از زندگی حضرت زهرا (س) و رفتار وی با پیامبر(ص)، بجای آوردن آداب فرزندی،  شیوه همسرداری و زندگی با حضرت علی(ع)، حق مادری را برای فرزندان به جا آوردن،  حضور در عرصه سیاسی با حفظ جایگاه و کرامت انسانی یک زن در جامعه و... به تبیین ابعاد گوناگون شخصیتی این بانوی بزرگوار پرداخت و در نتیجه شاخصه های اخلاقی و رفتاری ایشان را دارای قابلیت الگو شدن بعد از سالها دانست.
این سخنران حوزوی درادامه به برکات انقلاب اسلامی درعرصه زنان وخانواده اشاره کردوگفت:به برکت انقلاب اسلامی زنان در جامعه ایرانی به جایگاه والاومناسبی رسیدندامادشمنان حاضربه پذیرش این واقعیت نیستند،وی گفت امروزه سخن ازآزادی زیاد. به میان می آیدوهرکسی اززاویه دیدخودبه آن میپردازدوآزادی ازدیدگاه دشمنان همان نگاه جاهلیت به زن است.
وی گفت: یکی دیگرازمعضلات امروزجامعه ارتباط زن وشوهری باهمدیگراست که درآن مهرومحبت کمرنگ شده است که البته عوامل متعددی دارد؛اظهاروابرازمحبت وقدردان بودن زن وشوهرازهمدیگرکمترین کاری است که میتوانند درحق هم انجام دهند و از این رهگذر فرزندان نیز ببینند و در آینده نیز آنان در زندگی خود اینگونه باشند که با دقت در سیره حضرت زهرا در تعامل با امیرالمومنین(ع) این نکته در اوج قرار دارد، آن بزرگواران بسیار به یکدیگر احترام می گذاشتند و یکدیگر را با کنیه و القاب صدا می زدند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در پایان سخنان خود گفت: محبت حضرت زهرا(س) به همسرشان که حتی در وصیت نامه شان به حضرت علی(ع) نیز ساری و جاری بوده؛ الگویی برای تمامی زنان امروز است.
شایان ذکر است این مراسم با حضور شهید گمنام مزین شد و با مرثیه سرایی حاج حسن مالکی نژاد به پایان رسید.

 




 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما